/
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

حضور موثر هلدینگ پتروشیمی مارون در نمایشگاه شانگهای چین/ انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید برای تولید محصولات استراتژیک

انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید و خرید و انتقال دانش فنی(لایسنس) محصولات استراتژیک پایین دستی از جمله پروپیلن و همچنین تولید بنزن و ادپیک اسید از ترکیبات سنگین واحد الفین بیانگر حضور موثر هلدینگ پتروشیمی مارون در نمایشگاه شانگهای چین است.
..
کد خبر : ۵۷۹۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی مارون ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین با حضور مقامات ارشد سیاسی، تجاری و اقتصادی این کشور و روسای جمهور، نخست وزیران و مقامات ارشد بیش از ۵۰ کشور و شرکت‌های بزرگ از ۱۱۰ کشور برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که در شهرک نمایشگاهی شانگهای درحال برگزاری است دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، مهندس علی‌آبادی وزیر صنایع و معادن، مهندس احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مهندس مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مهندس محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت و جمع کثیری از بازرگانان ایرانی حضور دارند.

 

حضور هیات‌های بلندپایه سیاسی، اقتصادی و بازرگانی از ایران در این نمایشگاه؛ در کنار شرکت‌های پتروشیمی مارون؛ پتروشیمی آریا ساسول؛ پتروشیمی زاگرس؛ پتروشیمی شازند؛ هلدینگ پارسیان و شرکت ملی نفت ایران؛ نشان دهنده موقعیت استراتژیک کشور چین در مبادلات تجاری ایران است.


پتروشیمی مارون با تولید سالیانه ۴/۱ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی، یکی از مگا الفینهای جهان به حساب می‌آید که در این نمایشگاه حضور پررنگی دارد.

پتروشیمی مارون در فاصله زمانی مهرماه ۱۴۰۱ تا مهرماه ۱۴۰۲ مجموعا ۲۴۰ میلیون دلار محصولات به مقصد چین و جنوب شرق آسیا صادر کرده است که نشان دهنده موقعیت استراتژیک این کشور در مبادلات تجاری پتروشیمی مارون است.

گسترش مبادلات تجاری و مطالعه بازارهای جدید صادراتی به ویژه در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا؛ شرق آفریقا؛ آمریکای جنوبی و حوزه CIS از برنامه‌های پیش روی پتروشیمی مارون است.


پتروشیمی مارون؛ در حاشیه نمایشگاه شانگهای چین؛ موفق به انعقاد تفاهم‌نامههای خرید و انتقال دانش فنی(لایسنس) محصولات استراتژیک پایین دستی پروپیلن و همچنین تولید بنزن و ادپیک اسید از ترکیبات سنگین واحد الفین شد تفاهم‌نامههایی که در آینده می‌تواند در عملکرد این مگا الفین نقش بسیار مهمی داشته باشد.
انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها که انتقال دانش فنی و احداث شرکت‌های جدید را به دنبال خواهد داشت در راستای اندیشه‌های توسعه گرایانه این شرکت جهت حذف وابستگی به کشورهای خارجی برای خرید محصولات استراتژیک؛ جلوگیری از خروج ارز و ارزآوری برای اقتصاد ایران میباشد.

دکتر مخبر معاون اول ریاست جمهوری در آئین افتتاح نمایشگاه شانگهای چین؛ رویکرد دولت مردمی سیزدهم را حمایت از انعقاد این نوع تفاهم‌نامه‌ها و عزم جدی دولت بر رفع موانع احتمالی جهت تسریع در اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه‌ها اعلام کرد.

لازم به ذکر است که ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین از 14 تا 19 آبان جاری در شهر شانگهای برگزار میشود.



 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر