/
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

بازدید جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از منطقه عملیاتی لاوان

سردار دکتر محسن ساسانی، جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در راس هیئت عالی‌رتبه از مسئولان کشوری به همراه دکتر حق‌بین مدیر‌کل پدافند غیر‌عامل و مدیریت بحران وزارت نفت و دکتر عباس رزمی مدیر HSE و پدافند غیر‌عامل شرکت ملی نفت ایران روز شنبه 13 آبان وارد منطقه لاوان شدند.
کد خبر : ۵۷۹۳۹

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در راستای بازدید گذشته دکتر رزمی از منطقه، سردار ساسانی و هیئت همراه جهت بازدید تکمیلی به همراه مهندس طالبی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لاوان، مهندس یغمایی معاون عملیات تولید منطقه و مهندس کیایی مدیر تولید پالایش نفت لاوان از تاسیسات شرکت نفت فلات قاره و پالایشگاه بازدید کرده و مسئولین به بیان توضیحاتی از روند انجام کار در این منطقه پرداختند.
بعدازظهر روز شنبه جلسه پدافند غیرعامل با حضور میهمانان، مسئولین منطقه و مسئولین اداری و نظامی جزیره لاوان در سالن کنفرانس اداره مرکزی برگزار شد. ابتدای جلسه با تلاوت قرآن مجید آغاز شد و سپس مهندس طالبی ضمن خوش‌آمد‌گویی توضیحاتی در ارتباط با جزیره لاوان، شرکت‌های نفتی و پروژه طرح توسعه لاوان و پهنه‌بندی‌های تعیین شده ارائه کرد.
مهندس یغمایی نیز ضمن خوش‌آمد‌گویی به میهمانان از روند انجام تولید نفت‌خام، فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در قبال اهالی بومی دهکده  توضیحاتی ارانه نمود.
وی گفت: منطقه لاوان دارای 5 سکوی بهره‌برداری نفت و گاز است که تولیدات آن‌ها پس از استحصال جهت صادرات، بارگیری و یا برای خوراک پالایشگاه به این شرکت انتقال می‌یابد. ما با تمام توان و تخصص خود تنها به فکر هدف غایی شرکت نفت فلات قاره هستیم و با وجود تمام مشکلات به فعالیت خود ادامه داده و خواهیم داد. بنده امیدوارم با کمک شما بر این مشکلات نیز فائق آییم و در راس تولید در منطقه قرار گیریم.
در ادامه آقایان بنی‌سعید رئیس حراست و مهندس کامیابی رئیس ICT منطقه ضمن بازگویی برخی مشکلات و تاثیر مستقیم آن بر پدافند غیر‌عامل، برخی راهکارهای کار‌آمد را ارائه داده و خواستار رفع این نواقص جهت ایمن‌سازی عملیات شدند.
دکتر غیاثوند جانشین معاونت انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تشکر از توضیحات برخی از حضار گفت: دغدغه همه ما تولید نفت بالاخص در میادین مشترک است. ما در صورت تولید نفت می‌توانیم خوراک دیگر شرکت‌های نفتی را تامین کنیم، بنابراین باید در وحله اول ما همه موانع موجود در ارتباط با تولید را برداشته و پس از آن با کارشناسی‌های هوشمندانه به توسعه شرکت‌های دیگر از جمله پتروپالایش بپردازیم. امید داریم با همت شما و مساعدت مسئولین عالی‌رتبه به این مهم دست یابیم.
مهندس ادیمی مشاور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لاوان نیز اطلاعات کاملی در ارتباط با طرح‌های توسعه و پهنه‌بندی‌های تعیین شده در سطح جزیره در اختیار حضار قرار داد. وی گفت: ما در ارتباط با جزیره لاوان و تامین آب، برق، ارتباطات و زیرساخت بررسی‌های دقیقی را انجام داده‌ایم که به حول و قوه الهی در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
جلسه پس از استراحت کوتاهی دوباره در ساعت 18 ادامه پیدا کرد که جلسه دکتر رزمی مدیر HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن تشکر از مسئولین منطقه گفت: در بازدید قبلی بنده مسائلی را مطرح و بررسی کردیم و راه‌حل‌هایی نیز در این ارتباط عنوان شد. باید برای عمران و آبادانی و به ثمر نشستن طرح‌های توسعه‌ای خلق ثروت کرد تا مسائل موجود در صنعت دریایی و تولید رفع شده و به توسعه آن به نحو احسن برسیم.
در پایان دکتر ساسانی نیز ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی شرکت نفت فلات قاره، ابتدا در ارتباط با شرح کار و وظایف پدافند غیر‌عامل کشور توضیحاتی را ارائه کرد. وی در ارتباط با مشکلات مطرح شده از سوی مسئولین نیز توضیحات و راهکارهای مناسبی را ارائه و اذعان داشت که با کمک ما و همت شما می‌توانیم بر همه این مشکلات فائق آییم.
وی افزود: خواهش بنده این است که گزارش کاملی از سال 91 تا به امروز را به ما ارائه دهید تا بتوانیم با آنالیز آن، راهکارهای بهتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. وی در ارتباط با طرح توسعه، پهنه‌بندی و مسائل پدافند غیر‌عامل منطقه گفت: از ابتدای کار و قبل از توسعه پالایش نفت لاوان باید همه زیرساخت‌ها به صورت مهندسی و دقیق بررسی گردد تا این طرح‌ها به نحو احسن و به یاری خدا بدون مشکل برای پایداری ایران اسلامی انجام عملی شود.
این دیدار با بازدید از دهکده لاوان، اراضی تحت اختیار نیروهای نظامی و بازدید از زمین‌های مربوط به طرح توسعه پتروپالایش در ظهر روز یکشنبه به پایان رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر