/
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

امدادرسانی شبانه و اعزام بیمار اورژانسی با بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران از لاوان به کیش

در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه لاوان، با تشخیص مناسب رئیس درمانگاه منطقه لاوان مبنی بر وخیم بودن حال بیمار خانم 55 ساله از ساکنین بومی دهکده با علائم مشکلات حاد تنفسی و با رعایت زمان طلایی درمان، بیمار با بالگرد به جزیره کیش اعزام شد.
کد خبر : ۵۸۱۷۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، پیرو تماس تلفنی پزشک درمانگاه دهکده به اورژانس درمانگاه منطقه لاوان در ساعت 1:30 بامداد 28 آبان مبنی بر مشکل گوارشی به وجود آمده یک بیمار خانم 55 ساله از ساکنین بومی دهکده و درخواست اعزام وی به  شهرستان پارسیان با شناور شرکت، با هماهنگی به عمل آمده با مسئولین منطقه، شناوری برای اعزام بیمار به نخیلو آماده شد.
اما راس ساعت 2 بامداد بیمار با حال وخیم و مشکل اختلال شدید تنفسی به درمانگاه منطقه مراجعه نموده که بلافاصله با انجام معاینات از نامبرده نشانه‌های کمبود شدید اکسیژن خون شریانی (O2 sat: %50) و صداهای غیرطبیعی تنفسی مشاهده شد وضعیت بیمار بحرانی است.
بنابراین هماهنگی مجدد با مسئولین منطقه و درخواست آماده کردن بالگرد انجام و بیمار به اتفاق دو نفر همراه غیرپزشکی و یک نفر پرستار از منطقه لاوان راس ساعت 3:30 بامداد به بیمارستان کیش اعزام شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر