/
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

امدادرسانی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران و نجات جان 4 گردشگر در آب‌های خلیج‌فارس

با تلاش کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در واحد تعمیرات زیر آب منطقه لاوان، تعدادی گردشگر که در شرایط بد آب‌وهوایی با خطر غرق شدن در خلیج‌فارس مواجه شده بودند، نجات یافتند.
کد خبر : ۵۹۸۷۳


به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، روز دوشنبه 23 بهمن چهار نفر گردشگر در منطقه‌ای نزدیک به اسکله تدارکاتی شرکت نفت فلات قاره ایران در حال شنا کردن بودند که با توجه به شرایط نامساعد جوی با خطر غرق شدن مواجه شدند ولی خوشبختانه کارکنان تعمیرات زیر آب منطقه لاوان در همان محدوده مشغول عملیات تعمیراتی بودند که به ناگاه متوجه فردی شدند که در دریای طوفانی در وضعیتی خطرناک در تلاش برای نجات جان خود بود.
روز حادثه سرعت باد در حدود 25 گره دریایی و ارتفاع موج نیز در حدود 2 متر بود و این فرد در شرایطی بسیار خطرناک قرار داشت و در اثر تلاش بیش از حد و سرمای آب توان خود را کاملا از دست داده بود. با مشاهده این وضعیت بلافاصله عملیات امداد و نجات توسط همکاران تعمیرات زیر آب آغاز شد که با توجه به وضعیت دریا و در دسترس نبودن قایق، به ناچار دو تن از غواصان ورزیده تعمیرات زیرآب با در دست داشتن یک رشته طناب رابط که از ساحل امتداد می‌یافت به سمت شخص در حال غرق شدن شنا کردند و پس از مدتی با تلاش فراوان وی را که در آستانه رفتن به زیرآب بود، گرفته و به ساحل بازگرداندند. اما در ساحل فرد نجات‌یافته از شدت خستگی توان صحبت نداشته و تنها توانسته این جمله را ناقص ادا کند: «ما 4 نفر بودیم!!!»
با شنیدن این جمله غواصان بلافاصله با واحد عملیات دریایی لاوان تماس گرفته و با همراهی و مساعدت همکاران حراست و با استفاده از یکی از شناورهای مسافربری، عملیات جستجو آغاز شد که پس از حدود 20 دقیقه، 3 نفر باقیمانده نیز در دریا پیدا شده و به سلامتی به ساحل بازگردانده شدند. خوشبختانه این نفرات نیازی به اعزام پیدا نکردند و به صورت سرپایی ریکاوری شدند.
گفتنی است، این افراد از جمله گردشگرانی بودند که در تعطیلات به جزیره آمده و به دلیل ناآشنایی با شرایط پرخطر شنا در دریای باز و جریان‌های جزر و مدی و امواج، دل به دریا زده و به دنبال تفریح بودند، غافل از اینکه طبیعت با کسی شوخی ندارد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر