/
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

راه‌اندازی آزمایشی سامانه جدید تدارکات و امور کالا شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان

سامانه جدید تدارکات و امور کالا شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.
کد خبر : ۵۹۸۷۴

 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ؛ در جلسه‌ای به همین مناسبت محمد مساح مدیر تدارکات و امور کالا ضمن اشاره به نیاز مبرم واحدهای متقاضی کالا در ۶ منطقه عملیاتی، دفاتر/نواحی و ستاد تهران، پیگیری وضعیت تامین کالای درخواستی، همچنین نبود داشبورد مدیریتی برای سرپرستان و مدیران عملیاتی و ستادی جهت دسترسی به آخرین وضعیت تقاضاهای صادره هر منطقه و گزارش‌های مورد نیاز خود به‌دلیل محدودیت‌ها و مشکلات سامانه‌های قبلی و عدم وجود سیستم یکپارچه تامین کالا در شرکت نفت فلات قاره ایران، در مورد مزایای سامانه جدید و رفع کمبودها نکاتی را بیان کرد.
وی افزود: تیم تحلیل طراحی نرم‌افزار جدید با برگزاری جلسات فشرده و طولانی روسای تدارکات و بررسی نیازها و مشکلات تامین کالای شرکت، نسبت به بازنگری کل فرآیند تامین کالا از ابتدای مسیر تا انتهای آن که منجر به تحویل کالا به واحد متقاضی می‌گردد، اقدام نموده است.
وی با تشکر و قدردانی از رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات و مجموعه ایشان در همکاری برای پیشبرد و اجرای این سامانه جدید، ابراز امیدواری کرد این تحول بزرگ منجر به بهینه‌سازی وضعیت تامین کالا در مجموعه بزرگ شرکت نفت فلات قاره ایران و پیش زمینه‌ای برای تسریع فرآیندها و تسهیل تامین کالاهای مورد نیاز شرکت و گامی در جهت پشتیبانی بهتر تولید مناطق عملیاتی گردد.
در ادامه مدیرعامل شرکت مجری طراحی سامانه، به معرفی بخش‌های مختلف این سامانه که مشتمل بر فرآیندهای صدور انواع تقاضای خرید کالاهای مصرف مستمر، مستقیم و پروژه‌ای در سطوح معاملات خیلی جزء، جزء، متوسط و عمده و مناقصات محدود و عمومی و فرآیندهای مرتبط با ساخت کالا، ثبت مراحل انجام استعلام/مناقصه و حمل و تحویل کالا به متقاضی است، اقدام کرد. در این جلسه نمایندگان مناطق عملیاتی، دفاتر و نواحی اعزامی به منطقه لاوان، به صورت کارگاهی و عملی  با سامانه جدید آشنا شدند.
گفتنی است، سامانه جدید از ابتدای اسفندماه سال جاری در منطقه لاوان وارد فاز اجرایی شده و از ابتدای سال ۱۴۰۳ در سطح شرکت عملیاتی شده و جایگزین سامانه‌های تقاضای آنلاین، مکانیزه تدارکات و امور کالا و سیستم حمل و نقل خواهد شد. این نرم‌افزار همه فرآیندهای تامین کالا از صدور تقاضا، بررسی‌های سفارشاتی و طبقه‌بندی کالا، تامین بودجه و تصویب در منطقه و ستاد، همچنین فرآیندهای مرتبط با ساخت و خرید کالا، بازرسی فنی، بررسی‌های فنی، حمل و ارسال کالا، گمرک و رسید انبار تا صدور صورت وضعیت‌های مالی را در بر می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر