/
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مهندس محمدرضا کریمی مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفتگو با نبض نفت:

200 تا 300 نفر نیروی جدید در پتروشیمی اروند استخدام می‌شوند

مهندس کریمی از جذب حدود 200 تا 300 نیرو در رشته‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی در پتروشیمی اروند خبر داد که در فاز 2 اروند مشغول به کار خواهند شد.
..
کد خبر : ۵۸۶۴۲

 

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مهندس محمدرضا کریمی مدیرعامل پتروشیمی اروند در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت گفت ما معتقد هستیم منابع انسانی شایسته سرمایه اصلی هر مجموعه هستند. ما برای منابع انسانی برنامه‌های متنوعی در زمینه آموزش، جانشین‌پروری و توانمندسازی داریم. ما معتقد هستیم هر نیروی انسانی برای آن شغل و جایگاهی که دارد باید توانمند شود تا بتوانیم به نحو مطلوبی از آن استفاده کنیم.

مهندس کریمی با اشاره به اینکه رویکرد وی در پتروشیمی اروند جوانگرایی در بدنه مدیریتی است گفت: در پتروشیمی اروند جوانگرایی خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که بخش عمده‎ای از بدنه مدیریتی ما نیروهای جوانی هستند که از بدنه پتروشیمی بالا آمده‌اند. برای این مدیران جوان باید آموزش‌های لازم تدارک دیده شود تا توانمند شوند. این آموزش‌ها باید مدون و برنامه‌ریزی شده باشد. به فرموده رهبر معظم انقلاب ممکن است جوانان در یکی دو جا اشتباه کنند اما نیروی جوانی آنها می‌تواند معجزه کند. این صحبت رهبر معظم انقلاب در پتروشیمی اروند تجلی پیدا کرده و جوانان ما در پتروشیمی اروند معجزه‌هایی کرده‌اند که شاید اگر از آن جوانان استفاده نمیشد سال‌های سال باید تلاش می‌کردیم تا به آن دستاوردها برسیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه اظهار داشت: البته نیروهای باتجربه ما در کنار جوان‌ها قرار دارند و انتقال تجربیات به خوبی صورت می‎گیرد و همواره مانند یک معلم در کنار آنها حضور دارند و آموزش‌های لازم را به نیروهای جوان منتقل می‌کنند.

کریمی افزود: در پتروشیمی اروند برنامه آموزشی مدون و منسجمی داریم و نیازسنجی آموزشی صورت گرفته است و بحث جانشین‌پروری در پتروشیمی اروند را به صورت سیستماتیک جلو می‌بریم به گونه‌ای که هر نفر می‌داند سه تا پنج سال آینده می‎تواند چه پست‌هایی داشته باشد و مشخص هست که برای چه پست‌هایی نیرو داریم.

کریمی از شروع فاز دوم اروند خبر داد و گفت: هر سازمان خروجی‌هایی دارد و بر اساس این خروجی‎ها ورودی‎هایی هم باید داشته باشد. ما دارای طرح توسعه‌‎ای هستیم و قرار است فاز دوم اروند اجرایی شود. خوشبختانه کارهای اولیه فاز دوم شروع شده و تا یک ماه آینده پیمانکار نصب و امور مهندسی شروع می‌شود بنابراین لازم است به فکر جذب نیروی انسانی باشیم و نیروی انسانی را تربیت کنیم.

آموزش بدو استخدام برای پرسنل ضروری و حیاتی است

مدیرعامل پتروشیمی اروند نقش آموزش برای نیروهای تازه‎کار را بسیار مهم دانست و گفت: 23 سال پیش که NPC(صنایع پتروشیمی ایران) ما را استخدام کرد برای ما کارآموزی گذاشتند، آموزش لازم را دادند و به دانشگاه رفتیم و وقتی وارد صنعت پتروشیمی شدیم از قبل با خیلی مسائل آشنا شده بودیم. در دانشگاهها خیلی از مسائل عملی را آموزش نمی‎دهند و حدود دو سال طول کشید تا ما توانستیم آماده به کار شویم. آن دو سال آموزش، خیلی برای ما مفید بود. چون من خودم پرورش یافته آن سیستم هستم و خودم شخصا آن آموزش‌ها را سپری کرده‌ام این سیستم آموزشی را پتروشیمی اروند پیاده خواهم کرد و پس از جذب و استخدام نیروها برای آنها آموزش‌های تخصصی را ارائه خواهیم کرد تا بعد از اینکه فاز  پتروشیمی راه افتاد نیروهای باتجربه و آماده به کار داشته باشیم.

جذب نیروی جدید در پتروشیمی اروند

کریمی از جذب نیروهای جدید در پتروشیمی اروند خبر داد و در خصوص رشته‌های مورد نیاز هم گفت: در تمام رده‌هایی که صنعت پتروشیمی به نیرو نیاز دارد برای فاز دوم اروند نیرو جذب خواهیم کرد. مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع، حسابداری و کارشناس حقوقی از جمله تخصص‌هایی هستند که در صنعت پتروشیمی مورد نیاز هستند.

وی در مورد تعداد نیروهای مورد نیاز در فاز دوم اروند گفت: با توجه به اینکه هنوز ساختار سازمانی ما مصوب نشده نمی‎توانیم به صورت دقیق تعداد مورد نیاز نیرو را اعلام کنیم اما حداقل بین  تا 200 تا 300 نفر نیرو نیاز داریم و در اولین جذب نیرویی که در هلیدنگ خلیج فارس صورت گیرد برای پتروشیمی اروند جذب نیرو انجام خواهد شد و پس از جذب بلافاصله آموزش‎ها را شروع خواهیم کرد. وقتی یک پروژه می‎خواهد شروع شود ممکن است بین 1000 تا 1500 نفر نیرو هم جذب شود اما بعد از مراحل ساخت معمولاً 500 تا 600 نفر در مجموعه باقی می‌مانند تا در پتروشیمی کار کنند.

پارک علم و فناوری اروند در خوزستان ایجاد می‎شود

مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه گفتگوی خود با پایگاه خبری نبض نفت توجه به پارک‎های علم و فناوری را بسیار مهم دانست و افزود: از 10 پارک علم و فناوری که در هلدینگ خلیج فارس از آن صحبت می‎شود و این هلدینگ پیگیر آنهاست پتروشیمی اروند متولی یکی از پارک‌ها می‎باشد که خوشبختانه هم اشتغال خوبی به دنبال خواهد داشت هم ارزش افزوده مناسبی ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر کارهای مقدماتی این پارک علم و فناوری در حال انجام است و مشخص نیست چه تعداد نیرو در این پارک مشغول به کار شوند. از آنجایی که این پارک در خوزستان ایجاد خواهد شد اشتغال خوبی در استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر