/
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
آریا حمیدیان مجری همایش پتروتک در گفتگو با نبض نفت:

تمجید مجری رویداد پتروتک از پژوهشگاه صنعت نفت

حمیدیان مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش و مجری همایش پتروتک از همکاری بسیار خوب پژوهشگاه صنعت نفت تشکر و قدردانی کرد و تاکید کرد اگر حمایتهای پژوهشگاه نبود این رویداد به این خوبی برگزار نمیشد.
..
کد خبر : ۵۸۷۹۵

آریا حمیدیان مجری همایش پتروتک و مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در خصوص رویداد پتروتک گفت: سال گذشته وزارت نفت و شرکت‎های تابعه با رویکرد متمرکز شدن انعکاس فعالیت‎های پژوهشی در این وزارتخانه در قالب یک رویداد، اولین دوره پتروتک را برگزار کردند. علی‎رغم اینکه پتروتک در سال گذشته برای اولین بار برگزار می‎شد و اولین‎ها همیشه چالش‌های خاص خودش را دارد و مصداق عینی ندارد اما یک تجربه موفق بود. مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش افزود: با سیاست و رویکردی که به موضوع پژوهش در وزارت نفت وجود دارد امسال دومین دوره این همایش برگزار شد. تجربیات دوره اول و سازماندهی و برنامه‎ریزی خیلی خوبی که وزارت نفت، شرکت‎های تابعه و به ویژه پژوهشگاه صنعت نفت داشت باعث شد که نمایشگاه خوبی داشته باشیم. به اعتقاد من که عضو کوچکی از این نمایشگاه هستم نمایشگاه در سال دوم در همه زمینه‌ها در مقایسه با سال اول رشد، توسعه و پیشرفت داشت.

حمیدیان به تعداد شرکت‌های فعال در دومین رویداد پتروتک اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال در مجموع حدود 260 شرکت در قالب‌های مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند. در نمایشگاه امسال 26 نشست برگزار شد که از نظر محتوایی نسبت به سال قبل غنی‎تر بود. همچنین در تعداد قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که در طول این سه روز امضا شد باز هم شاهد رشد و پیشرفت بودیم.

مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش که تمرکز اصلی شرکت تحت مدیریت وی بر روی حوزه سرمایه و انرژی است در خصوص اهمیت رویداد پتروتک گفت: به اعتقاد من رویدادهایی مانند پتروتک که عوامل عرضه و تقاضا کنار و دور هم جمع می‎شوند می‎تواند هم‌افزایی بسیار مناسبی ایجاد کند و این گونه رویدادها می‎تواند تاثیرات مثبتی در برنامه‎های کلان وزارت نفت داشته باشد. پتروتک در واقع حرکت به سمت رویدادهای تقاضا محور است و این یک قطعه مهم از پازل کلان وزارت نفت در خصوص حمایت از شرکت‎های دانش بنیان و حمایت از ساخت داخل است.  

حمیدیان در پاسخ به این سئوال نبض نفت که با توجه به اینکه برای دومین سال پیاپی این رویداد در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد تا چه اندازه از همکاری پژوهشگاه صنعت نفت راضی بودید گفت: به اعتقاد من پژوهشگاه صنعت نفت ظرفیت و پتانسیل‎های بسیار خوبی برای برگزاری چنین نمایشگاههایی دارد. البته باید تاکید کنم که این فضا برای همایش طراحی شده نه نمایشگاه اما با حمایت پژوهشگاه صنعت نفت به ویژه دکتر کلانتری که حتی بعضی روزها تا پاسی از شب برای نظارت بر امور حضور داشت این رویداد به خوبی برگزار شد. با اضافه کردن سالن نمایشگاهی توانستیم در کل رویداد خوبی را ساماندهی کنیم و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت با ما به عنوان مجری رویداد در سطح بسیار بالایی بود و قطعا اگر این تعامل صورت نمی‎گرفت این رویداد به این خوبی برگزار نمی‎شد. به عنوان عضو کوچکی از این رویداد از تمام عوامل وزارت نفت به ویژه پژوهشگاه صنعت نفت تشکر و قدردانی می‎کنم.  

مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش در خصوص سومین دوره پتروتک نیز گفت: شرکت بهاران تدبیر کیش دو مدل رویداد و نمایشگاه را برگزار می‎کند. در حالت اول رویدادهایی را برگزار می‎کنیم که خودمان برگزارکننده و مجری هستیم مثل نمایشگاه حمایت از ساخت داخل که در بهمن ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‎شود. در این گونه رویدادها سازماندهی و برگزاری نمایشگاه با خودمان است و حوزه‎های حاکمیتی و کارفرمایی از ما حمایت می‎کنند. نوع دیگری از نمایشگاهها وجود دارد که شرکت بهاران تدبیر کیش فقط مجری است و برگزارکننده یکی از وزارت‌خانه یا نهادهای مرتبط است. ما به سفارش آن وزارتخانه یا نهاد دولتی نمایشگاه را برگزار می‎کنیم. برگزارکننده رویداد پتروتک وزارت نفت و شرکت‎های تابعه است و بنده و همکارانم این افتخار را داشتیم که در طی دو سال اخیر مجری این رویداد باشیم. اگر سعادت داشته باشیم و وزارتخانه تشخیص بدهد و عمری باشد شاید سال آینده هم به عنوان مجری در خدمت خواهیم بود و اگر برای سال سوم ما را انتخاب نکنند باز در کنار دوستان خواهیم بود چرا که خودمان را عضوی از این خانواده می‎دانیم و هر کمکی بتوانیم انجام دهیم فروگذار نخواهیم کرد.

حمیدیان در پایان به پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از همین تریبون از شرکت‎های فعال در صنعت نفت کشور دعوت می‎کنم که در پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که از 9 الی 11 بهمن در جزیره کیش برگزار می‎شود حضور پیدا کنند. با توجه به اینکه نمایشگاه حمایت از ساخت داخل برای پنجمین بار برگزار می‎شود شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این نمایشگاه خواهیم بود.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر