/
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
بازار طلا و سکه؛

طلا خیز برداشت/ سکه لیدر بازار می‌شود؟ / پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۷ دی

قیمت طلا در معاملات بازار های رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. برخی از فعالان اقتصادی بر این باورند که جهش قیمت طلا احتمالا امروز نوسانات بازار سکه امامی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
کد خبر : ۵۸۸۷۷

نبض نفت- سکه‌بازان در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب نوسانات قیمت اونس طلا را رصد کردند. قیمت طلای جهانی عصر دیروز به پرواز درآمد و با رشد بیش از ۱۶ دلار به ۲۰۸۲ دلار رسید. در بامداد امروز هم  قیمت این فلز گران‌بها در حول و حوش  ۲۰۸۷ دلار معامله شد که در مقایسه با روز قبل تقریبا ۹ دلار افزایش را نشان می‌دهد. برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند که جهش قیمت طلا احتمالا امروز نوسانات بازار سکه امامی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
تحلیلگران اقتصادی باور دارند که خوش‌بینی سرمایه گذاران نسبت به احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین تداوم تنش‌ها در خاورمیانه، موجب شده که طلا به پناه‌گاه امنی در مقابل  دلار تبدیل شود. از سوی دیگر به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه و پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور، احتمال آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا بالا رفته و همین امر قیمت طلا را افزایش داده است. 

در بازار طلای ایران نیز سکه روز گذشته شاهد کاهش قیمت سکه امامی بود. این فلز زرد رنگ  داخلی روز گذشته با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد که نسبت به  روز سه شنبه ۵۰ هزار تومان پایین تر بود. در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم قیمت سکه امامی نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد و در مقایسه با روز چهارشنبه رنج شد. 
به عقیده معامله‌گران، در حال حاضر محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا محدوده ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مقاومت سکه امامی در سقف کانال است.  همچنین در حال حاضر اولین حمایت مهم سکه امامی محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان است که هم سطح حمایت ۲۳ درصدی فیبوناچی است. در صورتی که سکه مقاومت محدوده سقف کانال را بشکند می‌تواند به عنوان لیدر در بازار ارز و طلا عمل کند.

 

 

 

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر