/
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
بازار سکه ؛

آخرین احتمالات در بازار سکه تهران/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 23 دی

برخی از معامله گران در معاملات پشت خطی جمعه شب پیش بینی کردند که قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری به چند دلیل احتمالا وارد کانال جدید خواهد شد؛ با این حال برخی معتقدند که افزایش قیمت‌ها هیجانی است و با توجه به اشباع خرید در بازار، احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد.
کد خبر : ۵۹۱۵۴

نبض نفت - برخی از سکه بازان در معاملات پشت خطی روز جمعه پیش بینی کردند که قیمت سکه در اولین روز هفته جاری احتمالا مسیر صعود را دنبال خواهد کرد. این دسته از فعالان بازار برای این پیش‌بینی خود دو دلیل مطرح کرده‌اند.
بر این اساس قیمت طلای جهانی روز جمعه در معاملات نقدی تا نزدیک مرز ۲۰۵۰ دلار بالا رفت. گفتنی است به دنبال تشدید تنش ها در خاورمیانه تقاضا برای خرید اونس طلا به عنوان دارایی امن بالا رفته است. در کنار قیمت طلا قیمت نفت هم رشد کرده است. 
از سوی دیگر  قیمت تتر در حال حاضر در مرز ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان قرار دارد که بر اساس ادعای معامله‌گران، می تواند به عنوان سومین عامل محرک صعودی قیمت سکه روز جاری عمل کند. 
خبر مرتبط
درهم و دلار روی خط مقاومت/ تداوم روند صعودی حباب سکه!
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران با مرور تحولات بازار تهران بر این باور هستند که دلار و درهم نزدیک خط مقا‌ومتی مهمی قرار گرفته‌اند که تا کنون نتوانسته‌اند بالای آن تثبیت شوند.

همچنین بنا بر ادعای دسته‌ای از معامله گران نرخ دلا در معاملات پشت خطی جمعه شب در حدود ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.تحلیلگران اقتصادی می گویند در صورتی که  تتر؛ طلا و دلار تا شروع معاملات اسکناس کاغذی کاهشی نشوند این امر ممکن است زمینه صعود سکه را فراهم کند. با این حال برخی معتقدند که بازارساز  به راحتی اجازه صعود نخواهد داد.
تکنکالیست ها می گویند قیمت سکه در حال حاضر برای کانال ۳۲ میلیون تومان خیز برداشته و در صورتی که از این مرز عبور کند، احتمال اینکه به مرز ۳۲ میلیون و 300 هزار تومان برسد وجود دارد. 
 
این در حالی است که برخی دیگر از معامله گران در بازار سکه تهران قیمت سکه را 31 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرده‌اند و عقب نشینی سکه را محتمل می دانند. این گروه می‌گویند که اگر سکه مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد در ادامه محدوده ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است. 

 

 

 

 

منبع:اقتصاد نیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر