/
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

2 سیگنال مهم به قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۲

قیمت سکه امامی در دو روز پایانی هفته قبل نزدیک مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. در حال حاضر فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه در اولین روز هفته جاری را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟
کد خبر : ۵۷۲۴۲

نبض نفت  - بازار سکه در اکثر روزهای هفته گذشته شاهد ثبات نسبی قیمت سکه امامی بود. به‌عبارت‌دیگر، به دنبال ریزش قیمت طلای جهانی و درجازدن نرخ دلار، بازار سکه هم تقریباً خلوت شده بود و روند خریدوفروش سکه کُند شد.
اما در آخرین روز معاملات نقدی هفته، قیمت دلار به سمت مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان خیز برداشت و حتی اندکی بالاتر از آن بسته شد.
همین امر موجب شد که سکه‌بازان تغییر تاکتیک دهند و از منطقه امن چند روز گذشته خارج شوند. به عبارتی، سکه با جهش ۲۵۰ هزارتومانی تا سطح مقاومتی ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت.در شرایط کنونی، فعالان اقتصادی روند حرکتی قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری را از چند جهت مختلف پیش‌بینی کرده‌اند.
دسته‌ای از آنها می‌گویند که اخبار و سیگنال‌های سیاسی منفی بار دیگر بر بازار فشار آورده و از احتمال تداوم صعود قیمت سکه سخن گفتند.به باور آنها درحالی‌که کمتر از دو هفته به زمان اجرایی‌شدن بند غروب برجام فرصت باقی‌مانده، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که گره برجام هنوز باز نشده و اتحادیه اروپا به دلیل پایبند نبودن ایران به متن توافق برجام حاضر به لغو تحریم‌های موشکی ایران نیست. جناح افرایشی بازار با برجسته کردن چنین خبرهای سعی دارند بر طبل گران‌شدن قیمت سکه بکوبند.
از سوی دیگر، بنا بر ادعای برخی از معامله‌گران قیمت دلار در معاملات پشت خطی پنجشنبه و جمعه نزدیک مرز حساس ۵۰ هزار تومان به فروش رسیده که این اتفاق می‌تواند کفه ترازوی سکه بازان افزایشی را تا حدودی سنگین کند و زمینه‌ساز صعود قیمت سکه امامی شود.
بااین‌حال، تکنیکالیست‌ها می‌گویند که طلای آب‌شده به مرز مهمی رسیده است و خرید سکه تقریباً پرریسک است. به عقیده آنها اگر بازارساز اجازه صعود به قیمت دلار را ندهد شانس رشد قیمت سکه هم دشوار خواهد شد.
سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و درصورتی‌که در محدوده تثبیت دهد می‌تواند تا پله هشتم کانال ۲۷ میلیون تومان خیز بردارد.
اما اگر سکه نتواند بالای مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال عقب‌نشینی تا پله اول و دوم کانال مذکور وجود دارد.


منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر