/
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
به منظور تسریع و تسهیل فرآیندهای خرید؛

سامانه جدید تدارکات و امور کالا در شرکت نفت فلات قاره ایران راه‌اندازی می‌شود

مدیر تدارکات و امور کالا شرکت نفت فلات قاره ایران در دومین گردهمایی روسای تدارکات و امور کالا این شرکت در منطقه کیش گفت: سامانه جدید تدارکات و امور کالا به منظور تسریع و تسهیل فرآیندهای خرید، به‌زودی در همه مناطق عملیاتی و ستاد مستقر شده و از ابتدای سال ۱۴۰۳ به صورت رسمی راه‌اندازی و جایگزین سامانه‌های قدیمی تقاضای آنلاین، تدارکات و امور کالا و حمل‌ونقل خواهد شد.
کد خبر : ۵۹۱۸۰

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در ابتدای جلسه پس از پخش آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی، مهندس شهسوار ارغش مدیر منطقه عملیاتی کیش ضمن خوش‌آمدگویی به حضار گفت: بسیار خرسندیم که میزبان مدیر تدارکات و امور کالای شرکت و مسئولان گرانقدر تدارکات مناطق شش‌گانه عملیاتی، نواحی و دفاتر هستیم. این گردهمایی نخستین نشست با این حجم نفرات در منطقه کیش است که امیدواریم شاهد نشست‌های بیشتری از این دست در منطقه کیش باشیم.
در ادامه دکتر مساح مدیر تدارکات و امور کالای شرکت به برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: از ابتدای حضورم در مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت تلاش داشتم که به‌صورت مستمر در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنیم و ضمن شنیدن نقطه‌نظرات، نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم تا فرایند تامین کالا در جهت پشتیبانی از مناطق عملیاتی و سکوها با سرعت و قوت بیشتری دنبال شود و شاهد پیشرفت بیشتر در روند کار این مجموعه پرتلاش باشیم.
مساح در ادامه به فعالیت‌های کلیدی و مهم صورت گرفته در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته قراردادهای بزرگ تامین کالای فنی و تخصصی شرکت از طریق روان‌سازی و تسریع فرآیند خرید و پیشبرد مناقصات کالا رشد قابل توجهی داشته است.
 وی افزود: در یک سال گذشته با انتقال حدود ۲۰ هزار قلم کالا از انبارهای ۴۸ و ۴٩ به انبارهای ۰۱ و ۰۸، حجم قابل توجهی از کالاها‌ شناسایی و به موجودی گرفته شده و اقلام فاقد کد طبقه‌بندی تعیین تکلیف شده است. این کار، اتفاق بسیار مهم و بزرگی بود که پس از سال‌ها به وقوع پیوست و خواست همه دلسوزان بود.
مدیر تدارکات و امور کالا شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه گفت: تدوین شیوه‌نامه ساخت کالا به‌عنوان نقشه راه فرآیند بومی‌سازی اقلام صنعتی کلیدی در شرکت با ده‌ها نفر ساعت جلسات روسای تدارکات و با نکته‌سنجی فراوان صورت گرفته و زیر‌بنای گسترش بومی‌سازی اقلام صنعتی حیاتی شرکت که امکان واردات آنها به سختی امکان‌پذیر است، خواهد بود. تدوین این شیوه‌نامه اتفاق مبارکی است که جای خالی آن تاکنون وجود داشته است.
وی به سامانه جدید تدارکات و امور کالا شرکت اشاره کرد و گفت: سامانه جدید تدارکات و امور کالا به منظور تسریع و تسهیل فرآیندهای خرید، از ابتدای سال ۱۴۰۳ به صورت رسمی راه‌اندازی و جایگزین سامانه‌های قدیمی تقاضای آنلاین، تدارکات و امور کالا و حمل‌ونقل خواهد شد. این نرم‌افزار نقش بسیار مهمی در ساماندهی و تقویت فرآیندهای تامین کالا خواهد داشت.
مساح گفت: انبار شماره ۲۰ تهران با هدف پشتیبانی نیاز کالاهای عمومی مناطق عملیاتی و ستاد تهران اخیرا راه‌اندازی شد که نقش مهمی در کاهش خریدهای جزء و تامین مستمر و یکجای اقلام پرمصرف شرکت ایفا خواهد کرد.
وی افزود: کار تیمی و گروهی و ایجاد انسجام، هماهنگی و همفکری سیستمی بین روسای تدارکات و امور کالا شرکت در ستاد، مناطق عملیاتی، نواحی و دفاتر از مهمترین اهداف ما است که تاکنون جلسه‌های متعددی در جهت رفع گلوگاه‌ها و چالش‌های پیش‌رو برگزار شده که مهمترین آنها گردهمایی تیرماه در ناحیه بوشهر و اکنون در منطقه کیش است.
  وی در پایان گفت: با توجه به ارتباط موثر روسا و مسئولین تدارکات ستاد، مناطق عملیاتی، نواحی و دفاتر، خوشبختانه همدلی و هماهنگی بسیار خوبی در مجموعه تدارکات و امور کالا بوجود آمده که این اتفاق از نتایج همین نشست‌ها و جلسات بوده است.
گفتنی است، دومین گردهمایی روسای تدارکات و امور کالای شرکت نفت فلات قاره ایران شامل ستاد تهران و مناطق عملیاتی خارگ، بهرگان، سیری، لاوان، کیش، قشم، ناحیه بوشهر، ناحیه نخیلو، دفتر شیراز، دفتر اهواز، همچنین دفتر اصفهان به میزبانی منطقه عملیاتی کیش برگزار و در خصوص چالش‌ها و اتخاذ راهکارها بحث و تبادل‌نظر شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر