/
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

تعمیر، نصب و راه‌اندازی توربین بخار شینکو در پایانه شناور فرآورشی کوروش

مدیر منطقه عملیاتی کیش گفت: با تلاش کارشناسان شرکت نفت فلات قاره ایران و بهره‌گیری از خدمات شرکت پیمانکار، توربین بخار شینکو 3/3 مگاواتی در پایانه شناور فرآورشی کوروش تعمیر، نصب و راه‌اندازی شد.
کد خبر : ۵۵۰۴۰
به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس شهسوار ارغش افزود: پس از انعقاد قرارداد با شرکت تعمیرات نیروگاهی جهت تعمیر یک دستگاه توربین بخار شینکو 3/3 مگاواتی و بازدید کارشناسان مربوطه از پایانه شناور فرآورشی کوروش، انجام تعمیرات آن در محل آن شرکت با نظارت مستقیم نماینده منطقه آغاز شد.

وی افزود: انجام تعمیرات این توربین توسط شرکت داخلی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی قابل ملاحظه با بالاترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و کمترین زمان ممکن انجام پذیرفت. این در حالی است که انتقال این توربین به کشور سازنده باعث خروج مبالغ هنگفتی ارز از کشور می‌شد.

مهندس ارغش همچنین از تعمیرات اساسی سه دستگاه دیزل‌ژنراتور 720 کیلووات، واقع در موتورخانه پایانه شناور فرآورشی کوروش خبر داد. وی افزود: این دیزل‌ژنراتورها تامین برق اولیه در زمان خاموشی کامل سیستم و احیای مجدد آن را بر عهده دارند که بسیار حائز اهمیت هستند، بنابراین با توجه به مشکلات موجود، تعمیرات اساسی آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: مهمترین فعالیت‌های انجام شده در سه بخش کلی باز کردن و جداسازی/تعمیر، اصلاح و تعویض/بستن و تنظیم مجموعه سرسیلندرها با صرف 524 نفرساعت انجام شد. به گفته وی، تامین قطعات این تجهیزات از خارج از کشور، یکی از پیچیدگی‌های انجام این تعمیرات بوده است که علی‌رغم تحریم‌ها این امر با موفقیت صورت پذیرفت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر