/
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
با حضور دکتر علی پیرهانی؛

سمینار علوم شناختی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد

امور بانوان پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری واحد آموزش و تجهیز نیروی انسانی، سمینار علوم شناختی و فرزندان را با هدف لزوم رشد عوامل شناختی برای یادگیری بهتر در هر زمینه به ویژه در یادگیری زبان جدید برای فرزندان، برگزار کردند.
کد خبر : ۵۹۱۹۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، روز چهارشنبه 20 دیماه سمینار فوق برای کارکنان این مجموعه در راستای یادگیری علوم شناختی و روش‎های رشد  و تاثیر بر یادگیری بهتر با سخنرانی دکتر علی پیرهانی مشاور ریاست موسسه فرهنگی اکو که همکاری های بین المللی بسیاری با سیستم های آموزشی سایر کشورها را دارند برگزار شد.
از موضوعات مطرح شده در این سمینار می توان به دوره کودکی و آغاز شکل گیری ابعاد فرهنگی توسعه شخصیتی و نتایج بمباران اطلاعاتی کودکان و همچنین شیوه آموزش کودکان در خصوص برخورد با تنوع اطلاعات اشاره کرد.
علی پیرهانی در درجه اول لازمه شروع یادگیری را وجود علاقه مندی و شور و هیجان در نهاد کودک دانست و افزود: ناکارآمدی در یادگیری به علت عدم رشد علوم شناختی است.
وی چهارگام اساسی؛ یادگیری دایرة المعارف، فرهنگ لغات، حفظ کردن اشعار و خواندن حکایت‎ها و خلاصه نویسی آنها را برای رشد فردی بسیار موثر دانست.
 ایشان در پایان تاکید کرد زمانی ما باید شروع به یادگیری یک زبان جدید کنیم که تمام مولفه های شناختی به یک رشد قابل قبولی رسیده باشد.
در پایان این سمینار دکتر پیرهانی به پرسش های کارکنان پاسخ دادند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر