/
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
مدیرعامل شرکت تابان پاسارگاد در گفتگو با نبض نفت:

گسترش انرژی پاسارگاد 24 نیروگاه تجدیدپذیر در 12 استان احداث می‌کند

دکتر میرزایی مدیرعامل شرکت تابان پاسارگاد از احداث 24 نیروگاه تجدیدپذیر در کشور توسط شرکت گسترش انرژی پاسارگاد خبر داد که این نیروگاهها در 12 استان احداث میشود.
..
کد خبر : ۵۹۴۱۸

دکتر یاسر میرزایی مدیرعامل شرکت تابان پاسارگاد در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه انرژیهای تجدیدپذیر در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت به اهمیت انرژیهای تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: به ازای هر چهارکیلووات ساعت برقی که توسط پنلها یا نیروگاههای تجدیدپذیر تولید میشود در واقع صرفه جویی یک متر مکعب گاز در کشور را به دنبال دارد. دکتر میرازیی افزود: با توجه به اینکه کشور با معضل ناترازی گاز مواجه است چارهای جز حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر نداریم.

مدیرعامل شرکت تابان پاسارگاد که از شرکت‌های زیرمجموعه گسترش انرژی پاسارگاد است در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: گروه گسترش انرژی پاسارگاد در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت نفت و نیرو فعالیت دارد و در حوزه نیرو بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت‌های گستردهای را شروع کرده است.

دکتر میرزایی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر حدود 1550 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در دست احداث دارد. در این راستا یک نیروگاه با ظرفیت 10 مگاوات را در دامغان به بهرهبرداری رساندهایم که دارای مشخصات ویژه و منحصر به فردی است. وی در مورد ویژگی مهم نیروگاه دامغان گفت: در این نیروگاه هم از بالای پنل هم پایین پنل برق تولید میشود. نیروگاه دامغان نسبت به نیروگاههای مشابهی که در ایران ساخته شده حدود 20 درصد برق بیشتری تولید میکند.

مدیرعامل تابان پاسارگاد در خصوص پروژه‌های جدید این شرکت گفت: در پروژه جدیدی که شرکت گسترش انرژی پاسارگاد قرارداد آن را با وزارت نیرو منعقد کرده قرار است در 12 استان 24 ساختگاه احداث شود. کوچکترین ساختگاه 5 مگاواتی بوده و بزرگترین آن 250 مگاوات خواهد بود....

فیلم کامل این گفتگو بر روی اینستاگرام پایگاه خبری نبض نفت منتشر میشود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر