/
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

افتتاح ۲۸ سامانه خورشیدی حمایتی مددجویان برای نخستین بار در استان گیلان

مدیر کل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک ساتبا گفت: برای نخستین بار در استان گیلان، ۲۸ سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی حمایتی ویژه مددجویان با مشارکت سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در منطقه لوشان شهرستان رودبار به بهره برداری رسید.
کد خبر : ۵۹۸۵۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی ساتبا ؛ دکتر جعفر محمدنژاد سیگارودیخاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان گیلان، ۲۸ سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی حمایتی ویژه مددجویان با مشارکت سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در مرحله اول نخست ساخت نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس در این استان با حضور مدیران شرکت های توزیع نیروی برق، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و سازمان بسیج سازندگی استان گیلان، فرماندار و امام جمعه شهرستان رودبار به بهره برداری رسید.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه منجیل، رودبار و لوشان از مناطقی در گیلان هستند که از تعداد روزهای افتابی قابل توجهی برخوردارند، مسئولان ذیربط در استان خواستارند تسهیلات بیشتری از سوی دولت برای ساخت تعداد بیشتری از سامانه های خورشیدی در این مناطق اختصاص یابد.
محمدنژاد خاطرنشان کرد: ساتبا در صورت تامین اعتبار ساخت سامانه های خورشیدی حمایتی از سوی مراجع ذیربط مکلف به خرید برق تولیدی این سامانه هاست.
وی با تاکید بر اینکه درست است که سطح تابش خورشید در استان های مرکزی ایران نسبت به استان های شمالی بیشتر است اما دما و شرایط مناسب برای ساخت نیروگاه های خورشیدی در استان های شمالی وجود دارد، تصریح کرد: بر خلاف ذهنیت های شکل گرفته مبنی بر اینکه استان های شمالی برای ساخت نیروگاه های خورشیدی مناسب نیستند، تابش و دمای مناسب در این مناطق وجود دارد و حتی از میانگین تابش کشورهای اروپایی بیشتر است، لذا باید این باور اصلاح شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر