/
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

نمایشگاه نفت؛ پلی به سوی تحقق اهداف برنامه ششم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آستانه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، در یادداشتی این رویداد را فرصتی برای شرکت ملی نفت ایران در مسیر تحقق اهداف توسعه ای وزارت نفت و برنامه ششم توسعه برشمرد.
کد خبر : ۶۷۰۷

نبض نفت - در یادداشت علی کاردر آمده است:

«برگزاری نمایشگاههای سالانه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران، فرصت مناسبی برای رشد و توسعه همه‌جانبه صنعت نفت کشورمان ایجاد میکند و در تحقق سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز، جذب سرمایه‌ و انتقال فناوری روز به داخل کشور نقش بی‌بدیلی خواهد داشت.

از آنجایی که نمایشگاه سالانه صنعت نفت دربرگیرنده تمام بخش‌های فعال در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است، نمایندگان تمام بخشها اعم از بالادست، میان‌دست و پایین‌دست در نمایشگاه حضور خواهند داشت و از همین رو امکان تعامل چندجانبه میان سازندگان تجهیزات، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، شرکتهای طراحی مهندسی و دانش‌بنیان و همچنین مدیران بخشهای دولتی و خصوصی صنعت نفت فراهم خواهد بود تا هر یک ضمن رونمایی از توانمندی‌های حوزه فعالیت خود، از فناوری روز دنیا نیز در حوزه‌های تخصصی مطلع و بهره‌مند شوند.

امسال در حالی به استقبال بیست‌وسومین دوره از نمایشگاه‌ بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌رویم که به فرموده رهبر معظم انقلاب مزین به حمایت از تولید داخل است؛ اصلی بیبدیل که از گذشته یکی از اولویت‌های کاری شرکت ملی نفت ایران بوده است و در خلال برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت نفت،‌ بیشتر مجال ظهور خواهد داشت.

توانمندسازی بخش خصوصی و کسب دانش و بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت، به همراه ایجاد مقدمات تعاملات بیشتر و همکاری‌های گسترده در صنعت نفت در عرصه بین‌الملل هدفی است که در این جهت دنبال می‌شود و بدون شک در بطن نمایشگاه صنعت نفت بیش از هر بخش دیگری امکان بروز خواهد داشت.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که عنوان جایگاه نخست نمایشگاهی خاورمیانه و رتبه پنجم نمایشگاه‌های بین‌المللی در جهان را از آن خود کرده است،‌ از زاویه دیگری نیز حائز اهمیت است؛ حضور نزدیک به ۲۰۰۰ شرکت داخلی و خارجی و فراهم‌سازی زمینه لازم برای عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا و خدمات و اطلاعات فنی،‌ ضمن گسترش تعاملات سیاسی و اقتصادی با سایر کشورها و نیز رقابت با شرکت‌های نفتی مشابه در سطح جهان،‌ گام بلندی در مسیر توسعه اشتغال در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می‌رود.

در عین حال در این گردهمایی جهانی که با حضور برخی از بهترین برندهای صنایع نفت و گاز جهان برگزار می‌شود، امکان مبادله اطلاعات مربوط به توسعه میدان‌های نفت و گاز و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت ملی نفت ایران وجود خواهد داشت؛ فرصتی مغتنم برای شرکت ملی نفت ایران که در مسیر تحقق اهداف توسعه‌ای وزارت نفت و برنامه ششم توسعه طرح‌ریزی شده است.

پررنگ‌تر شدن جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی و افزایش امکان چانه‌زنی در مناسبات بین‌المللی در فضای پرآشوب و پرتنش کنونی، رهاورد دیگری است که از افزایش سطح تعاملات سازنده با برندهای برتر صنعت نفت جهان حاصل خواهد شد.

بدون شک حضور گسترده شرکت ملی نفت ایران - به عنوان رکن اصلی توسعه و تولید در حوزه بالادست صنعت نفت - در بیست‌وسومین دوره از نمایشگاه‌های بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و نقش موثر آن در ایجاد انگیزه در جهت افزایش سهم بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز و تولید تجهیزات مورد نیاز این صنعت عظیم در داخل کشور می‌تواند تحقق بخش قابل توجهی از اهداف توسعه‌ای صنعت نفت را تضمین کند.»

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر