/
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

تلفات شبکه توزیع و انتقال، تک رقمی می شود

معاون وزیر نیرو در امور برق: تلفات برق از ۱۵ درصد به ۱۰/۷ درصد رسید و تلاش برای تک رقمی کردن آن ادامه دارد.
کد خبر : ۶۸۸۵

نبض نفت - همایون حائری در بیست و سومین کنفرانس ملی شبکه توزیع برق افزود: اتوماسیون و مدرنیته کردن شبکه توزیع برق با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه حمایت از تولید داخل و تلاش برای خودکفایی بخش توزیع از دیگر اقدامات صنعتگران برق در سالهای اخیر بوده است.

وی برگزاری چنین کنفرانس هایی را محلی برای استفاده از تجربیات و تبدیل دانش به امور مهندسی دانست.

حائری گفت: از نیروگاه های حرارتی برای جبران کمبود تولید و از بخش توزیع برای گذر از بحران تابستان با بهره گیری از قابلیت های تخصصی و مدیریتی خود تقدیر می کنم.

وی استمرار طرح ذخیره سازی عملیاتی با شدت بیشتر نسبت به سالهای قبل و حضور همه مشترکان دیماندی در این طرح برای گذر از اوج مصرف (پیک) تابستان را لازم دانست و افزود: مدیریت چاه های کشاورزی و مصارف عمومی و بهره گیری از توان واحدهای تولید پراکنده با مدیریت دیسپاچینگ و اطلاع رسانی موثر و جلب مشارکت عمومی را از دیگر برنامه های قابل اجرا برای عبور از پیک مصرف تابستانی برشمرد.

صنعت برق به تولیدات داخلی متکی است

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: 95 درصد تجهیزات برقی در کشور تولید می شود و ما نیز به تولیدات داخلی تکیه می کنیم.

همایون حائری در حاشیه بیست و سومین کنفرانس­ ملی­ شبکه های توزیع نیروی برق در جمع خبرنگاران افزود: امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است باید بیشتر از بخش خصوصی که در بخش تولید و توزیع فعالیت می کنند حمایت کنیم مخصوصا در شرایط فعلی و با خروج امریکا از برجام چون به تولیدات داخلی اتکا داریم مشکلی در این صنعت نخواهیم داشت.

وی گفت: با کاهش بارش ها تولید انرژی از نیروگاه های برق آبی در زمان اوج مصرف تابستان 4 هزار مگاوات کمتر می شود که قرار است با همکاری های شرکت های توزیع برق و مردم، مدیریت بهینه مصرف را عملی کنیم تا تابستان را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

حائری با اشاره به اینکه در سالهای اخیر 5 درصد رشد مصرف برق را داریم افزود: پیش بینی می کنیم پیک مصرف برق امسال ­به 58 هزار مگاوات برسد که با مدیریت مصرف از آن به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی گفت: کمبود 4 هزار مگاواتی از تولید نیروگاه های برق آبی با مدیریت مصرف و به مدار آمدن نیروگاههای جدید جبران خواهیم کرد.

حائری در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت دو سال از برنامه ششم توسعه، استفاده از انرژی های تجدید پذیر بر اساس برنامه پیش نمی رود؟ افزود: در حال حاضر 800 تا 900 مگاوات برق از انرژی های تجدید پذیر در شبکه داریم و از رشد این انرژی نیز حمایت می کنیم.

وی گفت: تابستان امسال تاثیر نیروگاه های تجدید پذیر را بیشتر خواهیم دید و از تولید کنندگان این انرژی حاد نیز حمایت لازم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر