/
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت:

در تولید تجهیزات نفتی می‌توانیم با اروپا رقابت کنیم

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت درمورد رقابت سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت با بازار خارجی اظهار کرد: از آنجاکه قیمت محصولات اروپایی بالاتر از قیمت‌های ماست می‌توانیم با آن‌ها رقابت کنیم. اما قیمت چینی‌ها بسیار پایین است و سعی کردیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم.
کد خبر : ۷۷۴۳

نبض نفت - محمدتقی زمان‌سرایی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت نفت طرفداران واقعی ساخت داخل هستند، اظهار کرد: این درحالی است که کارفرمایان به کالاهای اروپایی گرایش دارند. درحالی که در بازدید از کشورهایی همچون اسپانیا و ایتالیا، هیچ کارخانه سازنده‌ای مشاهده نمی‌شود. این کشورها همه کارگاه های خود را تعطیل و ۹۰ درصد آن ها را به چین و ۱۰ درصد باقی مانده را به هند منتقل کرده‌اند.

وی افزود: این کشورها پس از اینکه تجهیزات در چین و هند ساخته شد، به کارخانه خودشان برمی‌گردانند، در آنجا بسته بندی می کنند یا پیش روی ناظرهای ما تست نهایی را انجام می دهند و بعد به کشور ما ارسال می کنند. ما با این کار مبارزه می کنیم. رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۷ صریح تر از کالای ایرانی حمایت کردند و ما همواره روی فرمایش ایشان اصرار کردیم که باید به کالای ایرانی اعتماد کرد. در این مورد از طریق سازمان بازرسی هم شکایت کردیم و به نتیجه رسید.

زمان‌سرایی گفت: از آنجاکه دولتمردان ما صنعت را می شناسند به ساخت داخل تعصب دارند اما عده‌ای هستند که گرایش به خرید خارج دارند. در این زمینه از دست کسی کاری برنمی‌آید. ما باید تلاش کنیم اطمینان و اعتماد ایجاد کنیم. کیفیت را ارتقا دهیم و بتوانیم در رقابت ها هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت برنده شویم.

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با تاکید بر اینکه رقابت کردن با چینی ها واقعا سخت است، تصریح کرد: در اواخر سال ۹۵ و همچنین سال گذشته سعی کردیم این کار را انجام دهیم و وارد بازار رقابت شویم. از آنجاکه قیمت محصولات اروپایی بالاتر از قیمت های ماست می توانیم با آن ها رقابت کنیم، البته اگر کیفیت‌مان بالاتر باشد که سعی کردیم کیفیت را بالا ببریم. اما قیمت چینی ها بسیار پایین است و سعی کردیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم. البته مجبور هستیم برخی قطعات را از خارج وارد کنیم، زیرا ظرفیت ساخت آن ها در اینجا پایین و قیمت‌شان بالاست.

وی در پاسخ به اینکه آیا تجهیزات ساخت داخل از نظر کیفیت توانایی رقابت با محصولات چینی را دارند؟گفت: بله. محصولات ما بهترین کیفیت را دارند و از نظر کیفیت با چینی ها رقابت می کنیم و حتی کیفیت محصولات ما بسیار بهتر است.

 

منبع:ایسنا

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر