/
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

بهره‌برداری از ۶ سامانه خدماتی در وزارت اقتصاد/نظارت مردمی عامل بازدارندگی از فساد اداری است

باقری گفت: سامانه ارتباط مردمی فساد اداری را از بین می‌برد و امور مربوط به وزارت اقتصاد را تسهیل می‌بخشد.
کد خبر : ۷۹۸۵

نبض نفت - مراسم رونمایی از 6 سامانه الکترونیکی وزارت اقتصاد امروز ( سه شنبه 22خرداد ) با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی و تمامی زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد اعم از سازمان بورس و اوراق بهادار، اداره امور مالیاتی، خصوصی‌سازی و غیره برگزار شد.

سیدجواد باقری مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات اظهار کرد: در راستای ابلاغ حکم ریاست جمهوری برای تسهیل حقوق شهروندی سامانه‌ای تعریف شد که امور اداری شهروندان و شکایات آنان سهولت پیدا کند.

وی ادامه داد: این سامانه از ابتدای امسال عملیاتی و راه‌اندازی شد و شهروندان با مراجعه به سایت وزارت ارتباطات در هر زمان و دوره مختلفی قادر به عرض بیانات خود، شکایات، پیشنهادات و غیره شدند.

باقری اضافه کرد: سامانه مذکور اهداف وزارت امور اقتصادی و دارایی را به سرانجام می‌رساند چرا که با این سامانه با فساد اداری بطور جد برخورد و پیگیری می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات افزود: این سامانه که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد تاکنون حدود 90 شکایت را در خود به ثبت رسانده است که برای پاسخ دهی مسئولان مربوطه هر بخش زمانی بالغ بر 2 هفته در نظر گرفته شده است.

باقری بیان کرد: سامانه ارتباطات مردمی به صورت پوششی جهت دریافت و پیگیری شکایات، درخواست‌ها و گزارش‌ها بدون حضور فرد در مکانی راه‌اندازی شده است. افراد می‌توانند با ثبت مشخصات هویتی و یا به صورت ناشناس گزارش‌های خود را ثبت و با کد پیگیری ارائه شده درخواست خود را رهگیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر