/
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
قائم مقام راه آهن در پاسخ به نبض نفت:

سوآپ نفت تعطیل است اما راه آهن آمادگی انجام آن را دارد

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعطیلی و متوقف شدن عملیات سوآپ درکشور در پاسخ به پرسش نبض نفت گفت که درحال حاضر ترانزیت سوخت در کشور وجود دارد که بر اساس آن سوخت را از کشور ترکمنستان به بندرعباس ترانزیت می کنیم.
کد خبر : ۸۰۱۳

حسین عاشوری در پاسخ به پرسش خبرنگار نبض نفت با بیان این که عملیات سوآپ جزو مسئولیتهای وزارت نفت است و راه آهن دراین زمینه تصمیمی نمی گیرد، گفت: تجربه سوآپ نفت را در راه آهن آخرین بار حدود 6سال پیش داشتیم که پس از آن قطع شد و از سال گذشته موضوع آن توسط شرکت نفت مطرح شده ولی هنوز از راه آهن خواسته نشده است ولی راه آهن آمادگی همکاری برای بحث سوآپ نفت را دارد.

عاشوری با بیان این که در حال حاضر سوآپ نفت در کشور تعطیل است؛ افزود: چیزی که ما داریم انجام می دهیم ترانزیت سوخت است که ما از کشور ترکمنستان سوخت را به بندرعباس ترانزیت می کنیم. به گفته وی در شش ، هفت سال پیش بخشی از سوخت را از قزاقستان و ترکمنستان به استان خراسان می آوردیم و آنجا تخلیه می کردیم و مصرف استان می شد و بعد شرکت نفت ما به ازای آن در جنوب به خریدار محصول را تحویل می داد که این کار در سالهای اخیر تعطیل شده است یا مواردی داشتیم که از سمت استان گلستان نیز کارهایی انجام می شد که در سالهای اخیر متوقف شده است.

تهیه و تولید: حسین بردبار

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر