/
۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

موفقیت حفر اولین چاه آب ژرف ایران

اولین چاه آزمایشی آب ژرف کشور و خاورمیانه به آب رسید و به زودی به نتیجه کامل می رسد.
کد خبر : ۸۵۲۸

به گزارش نبض نفت جبیب الله ده مرده نماینده حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر بهره برداری از نخستین چاه آب ژرف در ایران گفت: چاه آب ژرف سیستان نخستین آب ژرف ایران و خاورمیانه بشمار می رود و این اولین اقدام در این زمینه بوده است.

وی افزود: درهمان روزهای اولی که نماینده مجلس شدم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه ای با آقای ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور داشت و من در آنجا مطرح کردم که این گزارش کاری که دادید در حد رئیس دانشگاه است شما باید یک سری کارهای نو و جدید انجام بدهید .
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینک آقای ستاری به عنوان نمونه انرژی بادی، تبخیر و آب ژرف را مطرح کرد خاطرنشان کرد: با مطرح شدن آب ژرف استارت کار زده شد به طوری که بعد از آن جلسات سنگینی داشتیم و یک صورتجلسه مفصلی بین بنده ایشان و همکاران تنظیم شد .
وی تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد این بود که آقای ستاری گفت ما بودجه نداریم که بنده اعلام کردم ما ردیف بودجه می گیریم تا کار انجام شود. در پی آن ردیف بودجه ای با عنوان مطالعات آب های ژرفی سیستان گرفته شد و کار شروع شد.
ده مرده یادآورشد: پس ار انجام تحقیقات آخر الامربه این نتیجه دست یافتند که اینجا آب ژرف وجود دارد و میزان آن هم قابل ملاحظه است. پس از آن جلسات متعددی گذاشته شد . ما درخواست کردیم که برای اینکه انجام این پروژه تا دولت بعد به تعویق نیفتد یک نمونه آزمایشی این چاه زده شود بنابراین با بنیاد جانبازان و مستضعفان قراردادی بسته شد و حفاری آغاز شد.
وی اظهارداشت: الان تا 2500 متر عمق چاه زده شد و نتایج تئوری و عمل با هم برابری می کند و نتایج قابل ملاحظه ای حاصل شده است. چاه دوم ژرف در سراوان بلوچستان زده خواهد شد و ما امیدواریم این را تسری داده شود درسایر نقاط کشور.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر