/
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

خاموشی‌ها در شهر مشهد پراکنده است

مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد گفت: شهر مشهد هیچگونه مشکلی برای تامین برق ندارد ولی از سوی مرکز کنترل شبکه‌های برق کشور به ما اعلام می‌شود که در یک بازه زمانی مصرف خود را کاهش دهیم.
کد خبر : ۸۶۳۹

نبض نفت - علیرضا کاشی گفت‌: به لحاظ جلوگیری‌ از خاموشی‌های گسترده در کشور و مدیریت بار شبکه برق، تمامی شرکت‌های توزیع ملزم شدند که در ساعات اوج مصرف کمک کنند تا مدیریت بار در کل کشور رخ دهد و خاموشی‌های بلندمدتی برای مردم شهرمان اتفاق نیوفتد.

وی ادامه داد: شهر مشهد هیچگونه مشکلی برای تامین برق ندارد ولی از سوی مرکز کنترل شبکه‌های برق کشور به ما اعلام می‌شود که در یک بازه زمانی مصرف خود را کاهش دهیم.

مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد افزود: ما موظف به این هستیم که مصرف خود را کاهش دهیم و برای اینکه همشهریان ما اذیت نشوند بیشتر از بازه زمانی 30 تا 45 دقیقه برق یک منطقه را قطع نخواهیم کرد.

کاشی خاطرنشان کرد: در شهر مشهد 10 منطقه وجود دارد و حدود 15 دقیقه قبل مدیریت بار شبکه اعلام می‌کند که بار خود را پایین بیاورید، همچنین امکان دارد هیچگونه اعلامی از قبلی وجود نداشته باشد و ما هیچگونه خاموشی را در سطح شهر اعمال نکنیم که این امر بستگی به مدیریت بار شبکه دارد.

وی تصریح کرد: هرچه میزان درست مصرف کردن مردم بیشتر باشد قطعا خاموشی کمتری را شاهد خواهیم بود. اعمال خاموشی برق در مشهد از اوایل هفته جاری در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد تاکید کرد: اعمال خاموشی در سطح شهر مشهد از ساعت 12 ظهر آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت و این بدین معنا نبوده که مردم در کل این بازه زمانی بی برق خواهند بود بلکه به لحاظ آمار مصرف در یک بازه 30 تا 45 دقیقه این قطعی رخ می‌دهد و به همین روال در مناطق دیگر نیز اعمال می‌شود.

کاشی افزود: ما در این 10 منطقه در سطح مشهد نقاط حساس مانند بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز اورژانسی و... را لحاظ می‌کنیم اما این خاموشی‌ها در سطح شهر مشهد پراکنده است.

وی اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم این بوده که به لحاظ کمبود بارندگی و پایین آمدن آب سدهای سراسر کشور، مقدار تولید نیروگاه‌های برق آبی تا سطح قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این امر یکی از دلایلی است که ما در حال حاضر با ما را با مشکل تامین برق مواجه کرده است.

کاشی عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل مهم، مصرف مردم است، در حال حاضر استفاده مردم از سیستم‌های سرمایشی در سطح شهر افزایش پیدا کرده است. ما به مردم توصیه می‌کنیم اگر از سیستم‌های سرمایشی مانند کولرگازی استفاده می‌کنند آن را بر روی 25 درجه تنظیم کنند و اگر از کولرهای آبی استفاده می‌کنند آن را بر دور کند قرار دهند.

وی تصریح کرد: از همه هم‌وطنان می‌خواهیم در طول روز از نور آفتاب استفاده کرده و تا حد امکان از روشن کردن لامپ‌های اضافی خودداری کنند چراکه با رعایت این امر کمک بزرگی به صنعت برق خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد گفت: در شهر مشهد یک میلیون و 550 هزار مشترک داریم، اگر  در هر خانه مردم این نکات ایمنی را رعایت کنند سطح قابل توجهی از مصرف را کاهش داده‌ایم. نگاه ما به این ماجرا به صورت ملی بوده و هدف ما حفظ انرژی برای مردم سراسر کشور است تا دچار خاموشی بلند مدت نشوند.

روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی از مردم درخواست کرد تا برای جلوگیری از خاموشی مصرف برق را مدیریت کنند.

بهنام دهرآزما نیز در خصوص نکات مهم در مصرف برق، اظهار کرد: باتوجه به افزایش دما طی روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه مصرف برق در استان خواهیم بود، برای جلوگیری از اعمال خاموشی، در چنین شرایطی بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

وی ادامه داد: در این راستا از مردم و همشهریان خود تقاضا داریم که به نکاتی مانند تنظیم کولر آبی بر دور کند، تنظیم کولر گازی بر 25 درجه و عدم استفاده از جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در ساعات اوج مصرف توجه کنند.

منبع : ایسنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر