/
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

فعالیت صنعت نفت و صنایع وابسته آن نظام مند می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نظام مند شدن صنعت نفت و صنایع وابسته آن با تشکیل نهاد رگولاتوری در این صنعت خبر داد.
کد خبر : ۸۷۱۸

نبض نفت - فعالیت صنعت نفت و صنایع وابسته آن نظام مند می شودهدایت الله خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظامی مشخصی برای فعالیت صنایع وابسته به نفت وجود ندارد و هر کدام به شیوه خود رفتار می کنند گفت: نهاد رگولاتوری صنعت نفت فعالیت این بخش را براساس استانداردهای جهانی و بصورت محلی تعریف خواهد کرد.

وی با تاکید بر غیر دولتی بودن این نهاد افزود: این تشکل باید با حضور افراد با تجربه و بدون وابستگی به نفت و صنایع وابسته به آن تشکیل شود که هیچ گونه منفعتی در آن ندارند همچنین این افراد باید اطلاعات مناسبی درخصوص اقتصاد جهان، منطقه، منابع و درآمدهای کشور داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پتروشیمی ها یکی از مراکز صنعت نفت است که بدون چارچوب فعالیت می کنند­ گفت: درحال حاضر خوراک ارزان قیمت و ارز با نرخ 3800 تومان به پتروشیمی ها داده می شود درحالی که محصولات آنان ارزش افزوده چندانی برای کشور به همراه ندارد و ارز حاصل از درآمد آنها نیز به کشور بازنمی گردد که این رویه به معنای از بین رفتن منابع کشور است.

خادمی راه اندازی تشکل رگولاتوری را سبب تحقق اهداف اقتصادی کشور، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و کسب درآمد برای کشور دانست و افزود: این تشکل سبب افزایش راندمان و کارایی بالاتر، کاهش هزینه های تولید، اشتغال زایی و رونق گرفتن صنایع پایین دستی پتروشیمی ها خواهد شد.

وی گفت: در این زمینه هنوز فعالیتی در کشور انجام نشده است که امیدواریم این طرح به درستی و با نظارت مناسب عملیاتی شود.

منبع:خبر گزاری صدا سیما

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر