/
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

ارتقای جایگاه گازطبیعی در سبد مصرفی صنایع مولد و اشتغال‌زا و ایجاد ارزش افزوده

برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای 175 کیلومتر شبکه شهری، 925 کیلومتر شبکه روستایی، نصب 12 هزار انشعاب شهری، 8 هزار انشعاب روستایی و اشتراک پذیری از 31 هزار مشترک جدید در برنامه اجرایی سال ۹۷ شرکت گاز استان خوزستان قرار دارد.
کد خبر : ۹۲۷۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عبدالله ابول‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال 96 که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این در حالی است که طی سال 1396 نیز، 211 روستای جدید گازدار، 206 کیلومتر شبکه شهری و 691 کیلومتر شبکه روستایی جمعاً به میزان 897 کیلومتر شبکه اجرایی، همچنین تعداد 11238 انشعاب شهری و 9586 انشعاب روستایی جمعاً به میزان 20824 انشعاب در سطح استان نصب شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش گازرسانی به شهرها، طرح‌های گازرسانی به شهرهای آبژدان و قلعه خواجه در برنامه اجرایی این شرکت قرار دارد، ضمن آن که طی سال گذشته، 35469 مشترک شهری و 9696 مشترک روستایی، یعنی در مجموع، 45165 مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند.

ابول‌پور با اشاره به این که توسعه صنایع عمده استان و تأمین گاز مصرفی مورد نیاز آنها با توجه به پتانسیل بالای استان خوزستان جزو استراتژی‌های اصلی شرکت قرار گرفته، گفت: از این منظر، تأمین گاز نیروگاه‌های غرب کارون، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شهرهای اهواز، دزفول، آبادان، اندیمشک، امیدیه و همچنین تأمین گاز مورد نیاز طرح‌های توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، توسعه صنایع پتروشیمی درشهرهای ایذه، مسجدسلیمان و امیدیه نیز در برنامه سال‌های آتی شرکت گاز استان خوزستان قرار دارد.

به گفته وی، در پایان مراحل اجرایی این طرح‌ها، می‌توان میزان مصرف گاز استان را تا 10 میلیارد مترمکعب افزایش داده که این کار به ارتقای جایگاه گازطبیعی در سبد مصرفی صنایع مولد و اشتغال‌زا و ایجاد ارزش افزوده در آینده نزدیک منجر خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، توضیح داد: در سال 1396 شرکت گاز استان خوزستان موفق به اخذ تقدیر نامه 5 ستاره جایزه سرآمدی صنعت نفت و تقدیر 5 ستاره جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز ایران شد و برای دوازدهمین سال متوالی نیز، رتبه اول ارزیابی طرح تکریم ارباب رجوع بین همه دستگاه‌های استان را کسب کرد. این در حالی است که در سال جاری نیز شرکت در جایزه سرآمدی صنعت نفت در سطح تندیس در برنامه اجرایی این شرکت قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، به منظور افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکین در برنامه راهبردی سازمان، اهداف استراتژیکی مانند بهبود کیفیت و کاهش زمان ارائه خدمات به مشترکین، بهبود کیفیت گاز تحویلی به مشترکین، کاهش خطای صورتحساب‌های صادره تدوین و جهت رسیدن به این اهداف، شاخص‌های راهبردی و برنامه های بهبود تعریف شده است.

وی در پایان توضیح داد: از جمله شاخص‌های تدوین شده، می‌توان به مدت زمان نصب انشعابات پراکنده، مدت زمان نصب کنتور و رگلاتور، تعداد خدمات ارائه شده در دفاتر پیشخوان، رضایتمندی مشترکین جزء و عمده و ... را نام برد که از برنامه‌های بهبود صورت‌گرفته، می‌توان به نظام‌مند کردن نظرسنجی از مشترکین ایجاد سامانه دفاتر پیشخوان، تدوین دستورالعمل ارزیابی کیفی، دفاتر پیشخوان، ایجاد سامانه اشتراک پذیری مشترکین عمده، سامانه رسیدگی به شکایات CRM و ... را نام برد.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر