/
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

تلمبه‎خانه‎های نفت خام مناطق نفت‎خیز جنوب نوسازی شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب از نوسازی ۳ تلمبه‎خانه در مناطق عملیاتی این شرکت خبرداد.
کد خبر : ۹۷۷۶

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی‌پور از نوسازی سه تلمبهخانه در مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش شبانهروزی همکاران در واحد تعمیرات اساسی شرکتهای بهرهبرداری نفت و گاز کارون، آغاجاری و گچساران و همچنین مدیریت توربین، هماکنون تلمبهخانههای انتقال نفت خام به پالایشگاهها و مبادی صادراتی وضع مطلوبی دارد.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل فرسودگی تاسیسات، تلمبهخانههای آماده بهکار در دسترس نبود و این موضوع میتوانست خوراک پالایشگاهها و صادرات را با مشکل روبه‌رو کند که خوشبختانه تلمبهخانه ۷۵۰ هزار بشکه‌ای در اهواز نوسازی و راهاندازی شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: راهاندازی تلمبهخانه ۷۵۰ هزار بشکهای در اهواز، سه تلمبهخانه ۱۰۰ هزار بشکهای و یک تلمبهخانه ۴۵۰ هزار بشکهای را به صورت آماده بهکار در اختیارمان قرار داده، در امیدیه هم وضعیت تلمبهخانهها مطلوب است.

عالی‌پور با اشاره به خسارت وارد شده به تلمبهخانه گوره در زمان جنگ تحمیلی گفت: هماکنون تلمبهخانه گوره C، به صورت کامل نوسازی شده و در مدار عملیات قرار دارد، تلمبهخانه گوره B نیز در وضعیت آماده بهکار است و هیچ نگرانی از بابت تامین خوراک پالایشگاهها و صادرات وجود ندارد.


 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر