/
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

اشتغال بالغ بر 15 هزار نفر بر اثر توسعه گازرسانی در استان کرمانشاه

مطابق برنامه‌ریزی انجام گرفته در سال جاری، 300 روستای دیگر استان کرمانشاه به شبکه گازرسانی متصل می‌شوند.
کد خبر : ۹۹۶۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای پروژه های گازرسانی در استان کرمانشاه شتاب بسیار خوبی داشته به طوری که طی دوسال گذشته، 548 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

سیروس شهبازی در ادامه سخنان خود سال گذشته را یکی از افتخارآمیزترین سال ها برای این شرکت دانست و افزود: در سال گذشته با انجام 560 کیلومتر شبکه‌گذاری و 11 هزار مورد نصب انشعاب، 27 هزار مشترک به مجموع مشترکان شرکت گاز استان اضافه شد و در زمینه توسعه شبکه گازرسانی، رتبه دوم را در سطح کشور کسب کردیم.

وی افزود: در حال حاضر 61 درصد جمعیت روستایی استان در قالب یکهزار و 100 روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که 50 درصد این روستاها در دو سال اخیر گازدار شده اند.

شهبازی در تشریح برنامه های این شرکت برای توسعه گازرسانی در روستاها عنوان کرد: مطابق برنامه ریزی انجام گرفته در سال جاری، 300 روستای دیگر استان به شبکه گازرسانی متصل می شوند. همچنین پیمان سپاری و عملیات اجرایی گازرسانی به بیش از 600 روستا نیز آغاز خواهد شد.

به گفته شهبازی، دربخش شهری بیش از 99 درصد جمعیت شهری استان در قالب 28 شهر از نعمت گاز بهره مند هستند و گازرسانی به 5 شهر کوچک و کم جمعیت باقیمانده در مراحل اجرا و پیمان سپاری قرار دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ شهرک صنعتی و ۲ هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی از گاز طبیعی استفاده می‌‌‌‌‌کنند، تصریح کرد: شرکت گاز استان کرمانشاه برای گازرسانی به همه واحدهای باقیمانده که متقاضی استفاده از گاز طبیعی هستند، آمادگی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۴۶ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: 73 درصد سبد انرژی استان را سوخت پاک گاز طبیعی تشکیل می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اشتغال ایجادشده به واسطه توسعه شبکه گازرسانی در استان را قابل توجه قلمداد کرد و افزود: اشتغال ایجاد شده به صورت مستقیم و غیرمستقیم به واسطه فعالیت های این شرکت در بخش‌های مختلف مانند نقشه‌برداری، طراحی، اجرای شبکه های گازرسانی، نصب علمک، کنتور خوانی، خدمات پس از فروش و تولید تجیهزات گازرسانی بالغ بر 15 هزار نفر است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر