/
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری پیرامون سدها

دستورالعمل بررسی، تأیید و تصویب طرح‌های گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی به منظورساماندهی طرح‌های گردشگری پیرامون پیکره‌های آبی کشور و ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح‌های گردشگری و تسریع در پاسخگویی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبی تهیه و به شرکت‌های آب منطقه‌ای ابلاغ شده است.
کد خبر : ۹۹۷۴

نبض نفت - مجید سیاری، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران و رئیس کارگروه گردشگری پیرامون منابع آب و تاسیسات آبی با اعلام این مطلب اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان، صنعت گردشگری را به عنوان منابع درآمد، اشتغال و رشد بخش خصوصی مورد توجه قرار داده‌اند و به توسعه این صنعت پرداخته‌اند، در حال حاضر ایران نیز به لحاظ جاذبه‌های مختلف گردشگری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد و در این میان منابع و تاسیسات آبی از ظرفیت‌های بالقوه توسعه گردشگری در سطح کشور به شمار می‌آیند تا ضمن ایجاد درآمد، زمینه توسعه گردشگری کشور، فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و معرفی ابعاد مختلف فعالیت‌ها و اقدامات وزارت نیرو در صنعت آب کشور به‌وجود آید.

وی گفت: شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران با توجه به اهداف و سیاست‌های دولت و وزارت نیرو در سند چشم انداز کشور و رعایت قوانین و مقررات جاری با تشکیل کار گروه گردشگری و تشریح روند انجام کار این دستورالعمل را تدوین و ابلاغ نموده است.

سیاری دامنه و قلمرو طرح‌های گردشگری آب را ســدها، رودخانه‌ها و اراضــی و املاک محدوده‌های تحت مالکیت شرکت‌های آب منطقه‌ای، چشمه‌ها و آبهای گرم معدنی، قنات‌ها و سازه‌های فرهنگی و تاریخی آبی، سایر جاذبه‌های گردشگری مرتبط با آب از قبیل ایجاد موزه، آب انبارها و.... که قابلیت بهره برداری گردشگری داشته باشد برشمرد.

منبع: ایلنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر