/
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

توسعه گازرسانی ایران در دنیا کم‌نظیر است

رئیس جمهوری در آیین توسعه گازرسانی استان آذربایجان غربی گفت: گازرسانی شهری و روستایی ایران در دنیا کم‌نظیر است و میزان گازرسانی سال‌های اخیر با دوران قبل قابل مقایسه نیست.
کد خبر : ۱۲۸۰۸

به گزارش نبض نفت  به نقل از شرکت ملی گاز، رئیس جمهوری در آیین توسعه گازرسانی استان آذربایجان غربی از فعالیت‌های وزرات نفت و شرکت ملی گاز به سبب توسعه گاز در کشور قدردانی کرد.

حسن روحانی، خطاب به مدیران شرکت ملی گاز گفت: باید از شما و دوستانی که این مسئولیت سنگین را به‌عهده گرفته‌اید، تشکر کنم. تصور می‌کنم طرح گازرسانی در ایران (شهرها و روستاها) در دنیا اگرنه بی‌نظیر، ولی کم‌نظیر است.

وی با تاکید بر این‌که شرکت ملی گاز ایران در دولت یازدهم یکی از افتخارات ما بود که موفق شد ۹ هزار روستا را گازرسانی کند و در دولت دوازدهم نیز این کار ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شبکه گسترده گازی در کشور که به تمام شهرها، روستاها، صنایع و اقصی نقاط ایران عزیز، به غیر از یکی دو استان که کمی عقب هستند، دسترسی پیدا کرده، در واقع، کاری بسیار سنگین و خطیر است؛ اقدامی که می‌تواند به محیط زیست، رفاه و آسایش مردم کمک کند و صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهوری درباره اجرای طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی در کشور تصریح کرد: طرح گازرسانی شهری و روستایی، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های دولت یازدهم و دوازدهم است که با تاریخ گازرسانی ما از گذشته، یعنی از آغاز گازرسانی تاکنون، قابل مقایسه نیست و این تحولی بسیار ارزشمند است.

روحانی با اشاره به گازرسانی شهری و روستایی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از حدود ۶۷۰ روستای استان آذربایجان غربی در دولت یازدهم و دوازدهم گازرسانی شده‌اند. اکنون نیز شاهد گازرسانی به ۲۰۰ روستا و آغاز عملیات اجرایی برای ۵۹ روستای دیگر هستیم که امیدوارم نتایج مثبت آن به‌زودی خود را در این استان نشان دهد.


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر