/
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

راه‌اندازی سامانه کنترل قدرت توزیع برق در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

سامانه کنترل قدرت توزیع برق پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف حفظ ایمنی کارکنان در عملیات سوئیچ‌زنی و تحلیل آسان و سریع خطاها و به منظور جلوگیری از بروز حوادث با موفقیت راه‌اندازی شد.
کد خبر : ۱۲۹۰۶

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز، سامانه کنترل قدرت توزیع برق پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی (PDCS) یک سامانه کنترل قدرت توزیع یافته‌ است که همه شبکه برق پالایشگاه در صفحات گرافیکی آن تجمیع شده است.

با توجه به وسعت پالایشگاه ششم و گستردگی تجهیزات آن، این پالایشگاه نیازمند سامانه کنترلی است که بتوان از طریق آن، به صورت ایمن همراه با اطمینان بالا، به همه بخش‌های شبکه برق دسترسی یافت، بنابراین از جمله مزایای مهم این سامانه، تسهیل در عملیات سوئیچ‌زنی کلیدها از اتاق کنترل و تجمیع شبکه برق در صفحات گرافیکی و دسترسی آسان و سریع به همه نقاط شبکه برق است.

دسترسی به همه پارامترهای آنالوگ و دیجیتال شبکه و تجهیزات برقی از دیگر مزایای سامانه کنترل قدرت توزیع برق هستند. لاجیک‌های متعددی در این سیستم طراحی شده‌اند که با استفاده از آنها، در سرویس قرار گرفتن تجهیزات برقی پس از هر توقف ناخواسته، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و پالایشگاه به‌طور خودکار در مدار قرار می‌گیرد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر