/
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک

اواسط آبان ماه امسال بود که محمد حسین مقیمی استاندار وقت تهران گفت: «یکسال است فعالیت یک شهرک صنعتی در این استان برای انتقال لوله گاز معطل مانده است».
کد خبر : ۱۳۳۳۶

نبض نفت - بنا بر اعلام شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی این پروژه، مراحل انتهایی خود را سپری می کند و قرار است در مرحله افتتاح قرار گیرد.

قرچک واقع در دشت ورامین (جنوب شرق تهران) یکی از 16 شهرستان استان تهران به شمار می رود که سال 1391 از ورامین منفک و به عنوان شهرستان مستقل تشکیل شد.

آخرین وضعیت شهرک صنعتی

سرپرست فرمانداری قرچک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: انتقال گاز به شهرک صنعتی قرچک فرآیند راه اندازی واحدهای مستقر در این منطقه اقتصادی را تسریع می بخشد.

بهمن خطیبی بیان کرد: شهرک صنعتی قرچک از مهمترین مناطق اقتصادی استان تهران به شمار می رود که با همت دولت تدبیر و امید پس از سال ها راه اندازی شد.

به گفته وی، این شهرک صنعتی به دلیل برخورداری از زیرساخت های مناسب، نزدیکی به پایتخت و دسترسی به راه آهن سراسری تهران – مشهد با اقبال بسیاری از صاحبان صنایع مواجه شده است.

وی اظهارداشت: اینک 700 قرارداد برای استقرار در فاز نخست این شهرک صنعتی منعقد شده و 50 واحد صنعتی نیز در آن به بهره برداری رسیده است.

خطیبی گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در 22 آذرماه سال گذشته، موضوع تسریع در گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک مطرح و تصمیم هایی برای آن اتخاذ شد.

وی افزود: پس از برگزاری این جلسه، نشست مشترک مسئولان شهرستان قرچک، شهرک صنعتی و مسئولان شرکت گاز استان تهران برگزارشد که خروجی جلسات به اجرای عملیات گازرسانی به این منطقه اقتصادی انجامید.

فرماندار قرچک تصریح کرد: با تعامل مناسب شرکت گاز استان تهران، عملیات لوله گذاری انتقال گاز به شهرک صنعتی قرچک در حال اجراست که امید می رود طی ماه آینده به بهره برداری برسد.

دو پیشنهاد شهرک صنعتی قرچک برای تسریع در گازرسانی

این درحالی است که مدیرعامل شهرک صنعتی قرچک برای تسریع در اجرای طرح گازرسانی دو پیشنهاد مطرح می کند.

حامد افشار نادری گفت: اکنون کار لوله گذاری انتقال گاز به شهرک صنعتی قرچک از سوی شرکت گاز استان تهران در حال اجراست که با رفع مشکل زیرگذر «آجر ثبات»، گاز به ورودی شهرک می رسد.

وی افزود: یکی از مشکلات انتقال گاز به شهرک صنعتی قرچک موضوع زیرگذر موسوم به آجر ثبات است که از زیر راه آهن سراسری تهران – مشهد می گذرد.

افشار نادری اظهارداشت: انتقال گاز از این مکان به دلیل مشکلات فنی باید با استفاده از لوله های فولادی صورت گیرد که به دلیل افزایش قیمت های صورت گرفته، خرید این لوله ها از توان شرکت خارج است.

وی تصریح کرد: پیمان های شهرک برای اجرای لوله گذاری گاز به پیش از افزایش قیمت ها مربوط است و اجرای سه کیلومتر لوله فولادی در زمان حاضر از توان شهرک صنعتی خارج است.

افشار نادری گفت: یکی از پیشنهادهای شهرک صنعتی به شرکت گاز استان تهران این است که لوله های مورد نیاز برای اجرای این بخش از پروژه به صورت امانی در اختیار شهرک قرار گیرد یا با قیمت قدیم محاسبه شود تا بتوان در کمترین زمان، کار اجرای آن را انجام داد.

وی تصریح کرد: سال گذشته شرکت گاز استان با همکاری مناسب و به منظور راه اندازی یکی از واحدهای تولیدی مهم، یک خط 4 اینج اختصاصی به شهرک متصل کرد تا این واحد فعالیت خود را آغاز کند.

افشار نادری گفت: پیشنهاد دیگر شهرک صنعتی به شرکت گاز استان تهران این است که به منظور رفع مشکل کوتاه مدت در زمستان امسال، ظرفیت این لوله 4 اینج افزایش یابد تا بتوان 50 واحد صنعتی دیگر را به صورت موقت گازرسانی کرد و در بلند مدت به صورت اساسی گاز به شهرک وصل شود.

وی در ادامه همکاری های شرکت گاز استان تهران برای اجرای این طرح را مناسب توصیف و بیان کرد: سرعت بخشیدن به انتقال گاز به این منطقه اقتصادی موجب افزایش میزان تولید و ایجاد فرصت های شغلی پایدار خواهد شد.

توضیح شرکت گاز

شرکت ملی گاز ایران در این زمینه اعلام کرد: نقشه های طراحی خطوط شبکه و تغذیه شهرک صنعتی قرچک با مصرف تقریبی 120 هزار مترمکعب در ساعت توسط مشاوران شرکت شهرک های صنعتی تهیه شده و مورد تایید مشروط شرکت گاز نیز قرار گرفته است.

در فازهای نخست تا سقف 30 هزارمتر مکعب و سپس با در سرویس قرارگرفتن «CGS» (ایستگاه اندازه گیری گاز) دوم قرچک (مقیم آباد) و اجرای خط 20 اینچ تغذیه مقیم آباد- پویینک، تامین گاز در سقف درخواستی امکانپذیر است.

این گزارش افزوده است: اجرای خطوط تغذیه تا ورودی شهرک به طول 10 کیلومتر با اندازه 20 اینچ برعهده شرکت ملی گاز است که توسط شرکت گاز استان تهران در حال اجرا قرار دارد و حداکثر طی 45 روز آینده آماده بهره برداری خواهدبود.

در ادامه اطلاعات ارسالی این نهاد آمده است: در صورت اجرای خط تغذیه داخل شهرک، امکان واگذاری انشعاب موقت از خط تغذیه 12اینچ موجود در شمال شهرک وجود دارد و پس از اتمام مراحل اجر ایی خط 20 اینچ نیز اتصال نهایی صورت خواهد پذیرفت.»

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر