/
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

حركت در مسير تعالي سازماني يك ضرورت اجتناب ناپذيراست

حركت در مسير تعالي سازماني و آشنايي با الگوهاي روز دنيا در زمينه تعالي، يك ضرورت اجتناب ناپذير است.
کد خبر : ۱۴۰۱۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، در جلسه اختتاميه ارزيابي سيستم تعالي سازماني این شركت، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: مدل تعالي سازماني با به تصوير كشيدن يك سازمان متعالي و پويا اين امكان را فراهم مي سازد تا در سازمان ها در مقايسه خود با اين مدل، سرآمدي خود را محك زده و از طريق يادگيري، نوآوري و بهبود مستمر، بازنگري در وضع موجود و برنامه بهبود اهتمام ورزند.

وي افزود: مدل تعالي سازماني، ساختارمديريتي است كه با تكيه براصول و مفاهيم اساسي و توجه داشتن به معيارهاي اصلي مديريت كيفيت فراگير و سيستم خودارزيابي، زمينه پيشرفت و بهسازي سازمان را فراهم مي كند و اين مدل ابزاري براي سنجش ميزان استقرار سيستم ها در سازمان و نیز معلمي است كه مسير فعاليت مديران براي بهبود عملكرد شناسايي و نقشه راه را ارائه مي دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به اهميت تعالي سازماني اشاره كرد و ادامه داد: در چارچوب توجه به مديريت كيفيت جامع، مدل هاي تعالي سازماني به عنوان ابزاري براي استقرار سيستم ها و نظام هاي مختلف مديريتي در سازمان ها و نيز ابزاري براي سنجش ميزان موفقيت آنها در استقرار اين نظام‌ها معرفي شده اند. به كارگيري اين مدل ها در سازمان هاي مختلف، نشان دهندة رشد قابل توجهي است كه در شاخص هاي عملكرد آنها اتفاق افتاده است.

فعله گري اهداف تعالي سازماني را اينگونه عنوان كرد: سيستم تعالي سازماني براي پاسخ به نياز سازمان ها براي بهبود عملكرد برتر، توسعه دانش مديريت و بهره گيري از فنون و نظام هاي گوناگون مديريتي عرضه شده كه در ارتقاي بهره‌وري نيز نقش ارزنده ايفا مي كند و باعث مي شود  رشد و ارتقاي سازمان در تمامي ابعاد به وقوع پيوسته و در مرحله بعدي، كسب رضايت مندي ذينفعان را بدنبال داشته و بين خواسته ها و انتظارات ذينفعان تعادل ايجاد و در مرحله آخر نيز تضمين موفقيت سازمان در افق بلندمدت را ترسيم کند.

اين مقام مسئول تصريح كرد: توپوگرافي و شرايط اقليمي استان كردستان وضعيت خاص اين استان سردسير را به تصوير مي كشد و اجراي پروژه هاي توسعه شبكه هاي گازرساني همراه با مشقت و رنج فراوان است و حس مسئوليت پذيري و رشد تفكر سيستمي است كه كاركنان تلاشگر اين شركت را موظف مي سازد تا در اين شرايط ويژه، ارائه خدمات را تسهيل کند.

مديرعامل شركت گاز استان كردستان هدف نهايي اهداف استراتژيك را رضايت‌مندي مردم دانست و اضافه كرد: دستيابي به ماموريت تدوين شده سازمان كه در جهت ارائه خدمات مستمر، مداوم و مطلوب به مردم شكل مي گيرد براساس تدوين شاخص امكان پذير مي شود و سيستم تعالي سازماني مي تواند در اين مسير پر پيچ و خم رهگشا باشد.

فعله گري در ادامه به اعتماد سازي اشاره كرد و بيان داشت : با گسترش شبكه هاي گازرساني و بهره مند كردن دورترين نقاط استان اين اعتماد را به مردم القاء كرده  كه خدمات شركت گاز استان كردستان از استمرار برخوردار بوده و خدمات با بالاترين سطح مطلوبيت ارائه خواهد شد و بايستي در افق 1404 اين اعتمادسازي ارتقاء يافته و ضريب آرامش مردم را نیز افزايش دهيم.

وی در پايان سخنانش اظهار داشت: كشف نقاط بهبود قطعا يك مسير و راهكار جديد را به ما نشان داده و باعث مي شود خدمات با مطلوبيت بهتر به مشتريان ارائه شود و اين مسير تعالي با پتانسيل بالقوه و مسئوليت پذيري كه در كاركنان شركت گاز استان كردستان وجود دارد، به بالفعل تبديل شده و با عبور از موانع به قله بلند اهداف استراتژيك در زمينه ارائه خدمات بهتر، به روزتر، سريع و صريح صعود خواهيم كرد.

در ادامه جلسه، اشعاري، سرارزياب شركت ملي گاز ايران گزارشي از وضعيت ارزيابي ارائه داد و اظهار داشت: شركت گاز استان كردستان به خوبي در جاده تعالي قدم برداشته و با سرعت خوبي در حال حركت است و جا دارد از تلاش مديرعامل و كليه كاركنان تقدير و تشكر شود.

وي به مفاهيم بنيادين تعالي سازماني اشاره كرد و افزود: در سيستم تعالي سازماني 8 مفهوم وجود دارد كه شامل؛ ارزش افزايي براي مشتريان، خلق آينده اي پايدار، توسعه قابليت هاي سازماني، بهره برداري از خلاقيت و نوآوري، رهبري با دورانديشي، الهام بخش و درستي، مديريت با چابكي، موفقيت از طريق استعداد كاركنان و پايدارسازي نتايج برجسته است كه با داشتن كاركنان پاسخگو، سيستم جامع فكري و دورانديشي، اخلاق مداري و پايبندي به قوانين و مقرارت به سهولت قابل دسترسي است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر