/
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

حضور پررنگ بسیج و سپاه در فرهنگ‌سازی ایمن و بهینه گاز طبیعی

بسیج و سپاه آماده هرگونه همکاری در زمینه اجرای طرح‌های کاربردی در زمینه مدیریت انرژی و اقتصاد مقاومتی هستند.
کد خبر : ۱۴۰۱۲

به گزارش نبض نفت بهنقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سرهنگ توشه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در همایش مصرف بهینه و ایمن انرژی گاز که در راستای ترویج فرهنگ بهینه مصرف گاز و پایش دمای ادارات با حضور حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مدیران و فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مدیریت مصرف گاز و رعایت دمای آسایش (18 الی 21 درجه در منزل و محل کار) از اهمیت بسیار بالایی برای مدیریت بهینه منابع کشور برخوردار است.

وی با اشاره به نقش استراتژیک گاز بر لزوم رعایت مدیریت مصرف بهینه تأکید کرد و اظهار داشت: همکاری سازنده بسیج و سپاه استان گیلان با دستگاه‌های اجرایی استان بویژه شرکت گاز، لزوم گسترش همکاری های فیمابین در سایر زمینه ها را نیز کاملاً محرز می‌کند.

در این همایش حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان نیز ضمن تشکر از حضور مدیران و فرماندهان پایگاه‌های بسیج با اشاره به نقش موثر اشاعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی زمینه های مختلف گفت: اگر چه ما دارای ذخایر سرشار گاز هستیم ولی هر اندازه که در داخل از این کالای استراتژیک استفاده مناسب تر کنیم، می توانیم صادرات بیشتری به کشورهای منطقه داشته باشیم.

اکبر ضمن تشکر و قدردانی از حضور سرهنگ توشه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، از همراهی و کمک بسیج و سپاه به پایش دمای ادارات که در راستای بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری اجرا می شود، قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در سایه تعامل بسیج و سپاه در حوزه پایش انرژی می توانیم نتایج مطلوبی را در استان و کشور مشاهده کرده و از همه واحدهای مرتبط درخواست می‌کنم تا راهکارهای لازم را برای اجرای هرچه گسترده‌تر این طرح و سایر طرح‌های اجرایی با کمک و مشارکت بسیج و سپاه ارائه کنند.

در این همایش حسن منصف رئیس بهره برداری شهرستان رشت نیز با بیان این نکته که این شرکت با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی اثربخش و اجرای برنامه های آموزشی و تبلیغی مانند پروژه سفیران انرژی توانسته در سطح کشور یکی از شرکت های موفق در زمینه ترویج مصرف بهینه باشد، از مردم فهیم و ارزشی استان درخواست کرد تا با رعایت توصیه های شرکت گاز در خصوص مصرف بهینه، نقش مهمی در کاهش مصرف گاز بویژه در بخش خانگی ایفا کنند.

همچنین در این مراسم دکتر رحیمیان استاد دانشگاه در خصوص رعایت استانداردهای لازم در زمینه ساخت و سازها به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی تأکیدکرد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر