/
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

شرکت ملی حفاری ایران مجموعه کامل آموزش های تخصصی صنعت حفاری را ارایه می دهد

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در منطقه، توانایی ارایه مجموعه کامل آموزش های تخصصی صنعت حفاری را دارد .
کد خبر : ۱۴۰۳۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، حمید رضا خوش آیند در تشریح نقش آفرینی این شرکت در فرآیند تولید نفت و گاز افزود: بحث آموزش در این شرکت با تاسیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری هم زمان با شکل گیری صنعت حفاری در کشور مورد توجه جدی قرار گرفت و این مرکز در پرورش متخصصان و کارشناسان این صنعت بسیار تاثیر گذار بوده است .

وی سطح دوره های کوتاه مدت و بلند مدت مرکز آموزش و تجهیز نیروی انسانی را در برگزاری دوره های تخصصی و عمومی برای کارکنان در حین خدمت و نیروهای تازه استخدام در چارچوب معیار ها و استانداردهای صنعت نفت ارزیابی و اظهار کرد: این شرکت در سال های اخیر علاوه بر ارایه خدمات آموزشی به شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت به متخصصان برخی کشورها از جمله بولیوی  خاصه مرتبط با کنترل فوران چاه ها (IWCF) آموزش داده است .

خوش آیند گفت: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به برخورداری از اساتید مجرب از نظر تحصیلات آکادمیک و تجارب میدانی در زمان حاضر آمادگی برای برگزاری دوره های تخصصی در بخش های مختلف عملیات حفاری و خدمات  جانبی فنی و مهندسی  برای کارشناسان شرکت های متقاضی داخلی و خارجی را دارد و در این خصوص شرکت ملی نفت عراق در حال رایزنی برای استفاده از این ظرفیت ها در منطقه است .

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: موضوع آموزش در این شرکت حسب نیاز و به موازات وظایف ذاتی شرکت شکل گرفت و در رشد و بالندگی سازمان و توفیقات به دست آمده در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور تاثیر اساسی داشته است که کارنامه فعالیت های شرکت در 39 سال گذشته را برجسته می سازد .

وی در پیوند با این مطلب به توسعه ناوگان شرکت از شش دستگاه حفاری در بدو تاسیس به 72 دستگاه در زمان حاضر و تحقق حفر و تکمیل حدود چهار هزار و 500 حلقه چاه های اکتشافی، توسعه ای/ توصیفی و تعمیری در مناطق خشکی و دریایی کشور، دستیابی به 9 میلیون و 320 هزار متر حفاری و ارایه 165 هزار عملیات فنی و مهندسی مختص صنعت حفاری که افزون بر 20 تخصص با دانش فنی مختلف است، اشاره داشت .

خوش آیند افزود: گستره عملیاتی این شرکت از شمالی ترین مناطق کشور (سرخس – خانگیران) تا جنوبی ترین نقطه  (آب های خلیج فارس) و مناطق مرکزی در خشکی و دریایی پراکنده است و ناوگان حفاری شرکت با برخورداری از دکل های سبک، سنگین و فوق سنگین و نیروهای مجرب عملیاتی ، خدمات فنی و ویژه و سایر خدمات با بهره مندی از 230 گروه تخصصی به طور همزمان بخش عمده ای از فعالیت های حوزه صنعت حفاری در کشور را بر عهده دارد .

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تعامل با مراکز علمی، پژوهشی و سازندگان داخلی در جهت بومی سازی قطعات و تجهیزات با کمک 230 شرکت و سازنده ایرانی که در راستای خودکفایی از  بیش از یک دهه گذشته دنبال و استمرار دارد را از دیگر موفقیت های شرکت در جهت اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی برشمرد .

وی اظهار کرد: در نتیجه هم افزایی و همکاری نزدیک میان کارفرماها از جمله شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره ایران، نفت مناطق مرکزی،  مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی حفاری توانسته است افزون بر انجام برنامه های ابلاغی سالانه از سوی شرکت ملی نفت ایران، در پروژه های بزرگی همانند طرح های توسعه میادین غرب کارون نظیر میدان نفتی آزادگان، یاران، یادآوران و اروند، هشت فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و میدان نفتی آذر به نحو چشمگیری نقش آفرینی داشته باشد.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر