/
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

نقش بنزین در بهبود کیفیت آب و هوای تهران

اولادقباد عضو هیئت‌رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی معتقد است بیش از آنکه کیفیت بنزین بر بهبود شرایط آب و هوایی شهر تهران موثر بوده باشد نزولات آسمانی در این زمینه نقش مهمتری داشته است.
کد خبر : ۱۴۴۹۴

فریده اولادقباد نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت‌رییسه فراکسیون محیط زیست در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت تاکید کرد عامل اصلی بهبود شرایط آب و هوایی در چند ماه گذشته نزولات آسمانی بود.

اولادقباد به دلایل شرایط مناسب آب و هوایی تهران در مقایسه با سال گذشته و کاهش آلودگی‌ها اشاره کرد و گفت: باران رحمت الهی و نزولات آسمانی به مردم ایران برای داشتن شرایط آب و هوایی نسبتا بهتر کمک کرد. در چند ماه گذشته بارندگی‌ها منجر به تعدیل شدن آب و هوای کلان شهرها ازجمله تهران شد. همچنین نصب دوربین‌های مدار بسته که تعدادشان از ۳۲۰ عدد به ۱۲۶۰ عدد در ورودی و خروجی کلان شهر تهران رسیده است باعث شده که معاینه فنی خودروها را بیشتر رصد کرده و خودروهایی که دارای معاینه فنی نیستند اجازه تردد در شهر پیدا نکنند. این موضوع نیز کمک زیادی به کاهش آلودگی هوا کرده است.

اولادقباد ادامه داد: دیدگاه آقای حناچی که یک روز را به عنوان روز بدون خودرو معین کردند نیز حائز اهمیت است. ما با فرهنگ سازی می‌توانیم از آلوده کردن هوای پاکی که محصول باران رحمت است جلوگیری کنیم. راه‌هایی مثل استفاده از حمل و نقل عمومی، یک روز بدون خودرو و استفاده از معاینه فنی خودرو در این فرهنگ‌سازی موثر هستند.


تهیه و تنظیم: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر