/
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
مدیر فروش شرکت پرتو صنعت در گفتگو با نبض نفت:

تحریم باعث فروش بیشتر محصولات داخلی می‌شود

مدیر فروش‌ شرکت پترو صنعت با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر واردات کالاها گفت تحریم‌ها از واردات کالا به کشور جلوگیری می‌کند و این باعث می‌شود تا مشتریان به سمت کالای داخلی بیایند.
کد خبر : ۱۷۲۰۷
شهرام دشت‌آبادی در بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به این که تولیدکنندگان داخلی در سطح بالایی از استاندارها فعالیت می‌کنند تاکید کرد: دستگاه‌های ما سال‌هاست که در شرکت‌های مختلف نفتی نصب شده و همچنان بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند اما امروزه هنگام خرید دستگاه‌ها، کارشناسان محصولات خارجی را ترجیح می‌دهند؛ چرا که حداقل یک سفر خارج برای آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: با این که محصولات خارجی گران‌تر است اما آن‌ها محصول داخل را به بهانه‌ی این که کیفیت ندارد رد می‌کنند و همه این‌ها در صورتی است که محصولات ما استاندارد هستند به کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان و روسیه صادر می‌شوند.

مدیر فروش شرکت پترو صنعت با بیان این‌که دولت باید بیشتر از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند گفت: شرایط برای تولیدکنندگان بیشتر از خارج کشور مهیا می‌شود تا داخل؛ چرا که تحریم‌ها از واردات محصول جلوگیری می‌کنند و این باعث می‌شود تا مشتریان به سمت کالای داخلی بیایند؛ این در حالی است که بسیاری هم محصول  قاچاق را ترجیح می‌دهند.

دشت آبادی دولت را علت این مشکلات دانست و تصریح کرد: روی شرکت‌های دولتی بازرسی و مدیریت لازم انجام نمی‌شود و کارشناسان به دلایل واهی محصولات را که استاندارد و‌کیفیت دارند رد می‌کنند.

مدیر فروش شرکت پترو صنعت در آخر نمایشگاه را محلی برای دیده شدن تولیدات داخلی خواند و بیان کرد: با این که بر اثر تحریم‌ها بازدیدکنندگان نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده‌ اما نمایشگاه برای تولیدکنندگان داخلی محلی برای دیده شدن بیشتر و جذب مشتری است.

تهیه و تولید: الهه نظری‌زاده

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر