/
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
مدیر عامل شرکت بهین فولاد در گفتگو با نبض نفت::

برای تقویت تولید داخلی، به دستگاه‌های جدید نیازمندیم

مدیر عامل شرکت بهین فولاد با اشاره به قدیمی بودن سیستم‌های تولیدی، تصریح کرد: برای تقویت تولید داخلی به دستگاه‌های جدید نیازمندیم، چراکه هزینه تولید با دستگاه‌های دهه ۹۰ میلادی بسیار بالا است.
کد خبر : ۱۷۲۰۲

به گزارش نبض نفت، سید محمد جواد الوانی در بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در بحث درباره رونق تولید عنوان کرد: اینکه تولیدات کشور رونق پیدا کنند بستگی به این دارد، که حمایت از صنایع بالا دستی و صنایع پایین دستی به چه صورت انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مشخصه‌های اصلی حمایت از صنایع، تامین ملزومات و مواد اولیه مورد نیاز آنهاست؛ اگر مطابق رویه سابق با بالا رفتن قیمت‌ها، قیمت مواد اولیه در کشور دستخوش تغییر شود، طبیعتاً تولید داخلی رقابت پذیری‌اش را با محصول وارداتی از دست می‌دهد و وارد کنندگان به جای بستن قراردادهای جدید با تولید کنندگان داخلی، مجدداً سراغ وارد کنندگان خواهند رفت.

الوانی ضمن اشاره به مشکلاتی که سد راه رونق تولید شده‌اند،گفت: برای تقویت تولید داخلی به دستگاه‌های جدید نیازمندیم ، چراکه هزینه نگهداری و تولید با دستگاه‌های دهه ۹۰ میلادی خیلی بالا است.‌.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم به جای وارد کردن محصول نهایی از کشورهای خارج، دستگاه‌های تولید محصول را وارد کشور کنیم، علاوه بر اینکه ارزش افزوده بیشتری عایدمان می‌شود، به رونق تولید نزدیک‌‌تر می‌شویم.

مدیر عامل شرکت بهین فولاد با بیان اینکه عدم ثبات در بازار یکی از بزرگ‌ترین معضلات در حوزه فعالیتشان است، تاکید کرد: عدم ثبات در بازار باعث می‌شود تا قراردادهای طولانی مدت در صنعت اتفاق نیفتد.

الوانی افزود: با توجه به اینکه تأمین مواد اولیه در زمینه تولید حرف اول را می‌زند، اگر شرکت‌های دولتی قادر به ایجاد ثبات قیمت در بازار شوند، برای تامین مواد اولیه حرکتی تعیین کننده است.

وی درمورد تحریم‌های غیرمنصفانه آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد: یک قسمت از تحریم‌ها برای شرکت ما تبدیل به فرصت شده‌اند؛ چراکه توانسته‌ایم قطعاتی را که سابقاً در حوزه نفت و گاز از کشورهای خارج وارد می‌کردیم را با مهندسی معکوس در داخل تولید کنیم.

الوانی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تخصصی‌ترین نمایشگاهی است که تولیدکنندگان داخلی با شرکت در آن می‌توانند دستاوردها و توانمندی‌هایشان را به شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی که در این حوزه در حال فعالیت هستند نشان ‌دهند و یک فضای رقابتی ایجاد کنند.

تهیه و تولید: پریسا منیر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر