/
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

رهاسازی آب برخی از سد‌های استان فارس / خطری سد‌های خوزستان را تهدید نمی‌کند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منابع آب ایران گفت: استان فارس برای مهار سیل احتمالی به رهاسازی آب سد‌ها اقدام کرد.
کد خبر : ۲۳۹۳۵

نبض نفت - سیف الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منابع آب ایران، در خصوص آخرین وضعیت حجم مخازن سد‌های شهر‌های جنوبی کشور گفت: خوشبختانه در بخش منابع آب و طغیان رودخانه‌ها در خوزستان مشکل خاصی گزارش نشده است.

او ادامه داد: همچنین در بخش مخازن و خروجی سد‌های استان هم تا به امروز با توجه به بارش‌های سیل آسای روز‌های گذشته مشکل خاصی نداریم، ولی در شهر‌ها آبگرفتگی گزارش شده است که با کمک نیرو‌های امدادی برطرف می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منابع آب ایران اضافه کرد:کنترل حجم مخازن سد‌ها به صورت مستمر در دستور کار  قرار گرفته است و در استان‌هایی مانند فارس اقدام به رهاسازی آب برخی از سد‌ها شده تا حجم کافی برای مهار سیلاب‌های احتمالی وجود داشته باشد.

آقابیگی در ادامه با اشاره به وضعیت استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و فارس با توجه به بارش‌های سیل آسا در این مناطق نیز بیان کرد: علارغم بارندگی‌های شدید که باعث رکورد در برخی از استان‌ها شدخوشبختانه مشکل خاصی گزارش نشده با توجه به اینکه ۵۰ درصد بارندگی در سال در این استان‌ها باریده مشکلی گزارش نشده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر سد‌های استان ظرفیت خالی بیش از ۹ میلیارد مترمکعب را دارا هستند و طبق برآورد مدل‌های موجود میزان حجم ورودی آب به سد‌ها را در اثر بارش‌های مؤثر پیش بینی شده بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب نشان می‌دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منابع آب ایران گفت: این رقم نسبت به حجم خالی موجود بیانگر آن است که هر سیلاب محتمل ورودی به رودخانه‌های استان توسط سد‌ها مهار کامل می‌شوند.


منبع: خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر