/
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
بررسی کارشناسی حادثه بوئینگ اوکراینی

سازمان جهانی هواپیمایی دعوت ایران را پذیرفت

سازمان جهانی هواپیمایی ( ایکائو) دعوت ایران برای ارائه نظرات کارشناسی بر مسائل مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی را پذیرفت.
کد خبر : ۲۴۷۹۷

نبض نفت - سازمان جهانی هواپیماهای مسافربری (ایکائو) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دعوت ایران را به منظور ارائه نظرات کارشناسی و نظارت بر تحقیقات مربوط به سانحه مرگبار سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراین اینترنشنال که صبح چهارشنبه گذشته در حوالی تهران رخ داد، پذیرفته است.

ایکائو همچنین در این بیانیه خاطرنشان کرده است که طبق قوانین و مقررات بین‌المللی، حق مداخله در امور مربوط به تحقیقات سوانح هوایی در سراسر جهان را دارد؛ بدین ترتیب بنا به دعوت ایران، قصد دارد گروهی از کارشناسان و متخصصان هوانوردی را به کارگروه تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراینی را اعزام کند تا نظرات کارشناسی در این مورد ارائه دهند و در تسریع و ارتقای روند تحقیقات مربوطه به آنها کمک کنند.

این سازمان مستقر در کانادا معمولا نقشی کلیدی در انجام تحقیقات سوانح هوایی ایفا نمی‌کند ولی همواره بر روند تحقیقات نظارت دارد و در صورت لزوم، نظرات کارشناسی، اصولی و حرفه‌ای به متخصصان حاضر در کارگروه تحقیقات ویژه ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر