/
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

بخشی از سهام شرکت‌های شستا را به کارگران بدهید

امیری پارسا فعال کارگری پیشنهاد داده است با توجه به اینکه بسیاری از کارگران در جامعه از نظر معیشتی و درآمدی شرایط مناسبی را ندارند بخشی از سهام شرکت‌های شستا که قرار است در بورس عرضه شود را با اقساط مناسب به کارگران واگذار کنند.
کد خبر : ۲۷۶۷۶
فریدون امیری پارسا فعال کارگری و خبرنگار افتخاری نبض نفت

چند روز قبل بود که این خبر از سوی معاون شرکت بورس تهران اعلام شد مبنی بر اینکه سهام شستا چهارشنبه عرضه می‌شود. در این خبر تاکید شد که عرضه شستا در بورس روز چهارشنبه(۲۷ فروردین) قطعی خواهد بود و ١٢ درصد از سهام این شرکت در روز تعیین شده در بورس عرضه می‌شود.

همچنین در این خبر گفته شد عرضه اولیه شستا شامل ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم می‌شود که از این حجم سهام ، ۱۰ درصد به عموم مردم و دو درصد به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد.

 

اما سئوال من این است که جای صاحبان اصلی این شرکت‌ها کجاست !؟؟

جالب این است که فقط ده درصد از کل مبلغ به مردم واگذار می‌شود.  کدام مردم؟ چه کسانی؟ آیا همین پیمانکاران تامین نیرو که سالها فقط ما را بین خود با سودهای بالا خرید و فروش می‌کردند این سهام را با پول ما می‌خرند؟ و هزاران چراهای دیگر

بر اساس مذاکرات صورت گرفته تا پایان سال شاهد عرضه چندین شرکت دیگر در بورس خواهیم بود. با توجه به اینکه این شرکت‌ها متعلق به کارگران بازنشستگان و بیمه‌گذاران تامین اجتماعی است از مدیرعامل محترم این صندوق  و دولت محترم و سازمان بورس خواهش می‌کنیم اولویت خرید سهام تا حداقل ده روز اول با کسانی باشد که دفترچه تامین اجتماعی دارند و یا با شرایط مشخص از طریق صندوق تامین اجتماعی نسبت به واگذاری این سهام به کسانی که بیمه‌گذار با  اولویت خاص هستند اقدام شود.

ما کارگران هنوز هیچ سهامی نداریم! اکثریت ما هنوز سهام عدالت نگرفته‌ایم؛ به دلیل آنکه در آن زمان به ما گفتند فعلا کارگران ثبت‌نام نکنند.

پیشنهاد ما این است که حداقل با قسط‌های عادلانه که به یک کارگر فشاری وارد نشود و به صورت اقساط یکی دو ساله  این شرکت‌ها را به ما بفروشند.

چون می‌دانم هنوز آزادمردانی  در سیستم اقتصاد کشور وجود دارد که دلشان به حال قشر کارگر و ضعیف جامعه می‌سوزد. ما قشر کارگری به خاطر وجود چنین انسان‌های پاکی به آینده این واگذاری امیدواریم .

 این موضوع خواسته به حق نیروهای شرکتی شاغل در وزارتخانه‌های کشور به ویژه وزراتخانه‌هایی است که از قوانین مدیریت خدمات کشوری پیروی نمی‌کنند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر