/
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
عبدالرضا حمیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گهر سرام در گفتگو با نبض نفت:

نخبگان در رشته‌های مختلف باید جذب بازار شوند

حمیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گهر سرام استفاده از نخبگان در تمام رشته‌ها را ضروری دانست و گفت باید از ظرفیت افراد باهوش و نخبه در تمام عرصه‌ها استفاده شود.
کد خبر : ۳۱۰۷۹
نخبگان در رشته‌های مختلف باید جذب بازار شوند

عبدالرضا حمیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گوهر سرام و نایب رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت که کارنامه درخشانی در عرصه صنعت و تولید دارد، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص سوابق مجموعه خود گفت: شرکت ما 34 سال به تحقیق در حوزه تولید قطعات هایتک پرداخته است. تمامی محصولات ما دارای گواهینامه می‌باشد.

وی افزود: من افتخار خدمتگزاری به 850 مجموعه تولیدی کوچک و بزرگ را دارم که در زمینه صنعت نفت پیشرو و موفق هستند. خوشبختانه تاکنون بیش از 164 شرکت دانش‌بنیان را از داخل انجمن شناسایی کرده‌ایم.

این مدیر بخش خصوصی ضمن ابراز خرسندی از گرایش صنعت به نوآوری اظهار داشت: خوشبختانه از تولیدات سنتی فاصله گرفته‌ایم. اما باید در نظر داشت که با تبلیغات به جایی نمی‌رسیم و تنها با پیشرفت علمی موفق می‌شویم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گهر سرام در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر زندگی اجتماعی تصریح کرد: فشار تحریم‌ها باعث مشکلات بسیاری در زندگی اجتماعی ما شده است. هدف تحریم‌ ضربه زدن به بنیاد اقتصادی کشور است که در صورت عدم کنترل آسیب جدی به کشور وارد خواهد کرد. تحریم زمانی مفید است که دانش استفاده از آن را داشته باشیم. در این خصوص حوزه دانش‌بنیان یک فرصت محسوب می‌شود. خوشبختانه در دو سال اخیر پیشرفت زیادی داشته‌ایم و به راندمان زمانی بالایی رسیدیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات راهبردی تاکید کرد: نبود نقدینگی و نگرانی و عدم اطمینان از دولت و حمایت‌های راهبردی موجب نقصان در کارها شده است. همچنین نداشتن هدف و برنامه‌ریزی باعث سردرگمی می‌شود. برای پیشرفت در حوزه تولید به عزم راسخ نیازمندیم.

این مدیر بخش خصوصی افزود: مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات و دانش فنی نیاز امروز اقتصاد کشور است. حمیدی ضمن اظهار تاسف از تلفات ناشی از پاندومی کرونا گفت: این ویروس به ما یادآوری کرد که امکان دورکاری در اکثر مشاغل وجود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گهر سرام در خصوص لزوم شناسایی نخبگان و حمایت همه‌جانبه از آنها تاکید کرد: متولیان فعال در حوزه دانش‌بنیان باید از طریق دانشگاه‌ها اقدام به شناسایی نخبگان در رشته‌های مختلف کنند و اشتغال‌زایی برای آنها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل فرار مغزها از کشور کم‌توجهی به نخبگان و نبود اعتبار و نظارت است.

نایب رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خصوص پیشرفت کشور در عرصه تولید اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما در حوزه تولید نسبت به گذشته به خود‌کفایی و موفقیت رسیده است. ما در زمینه کاتالیزور خودکفا شده‌ایم و سالیانه 25 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داریم. سابقه فعالیت رقبای ما در این صنعت به بیش از 150 سال می‌رسد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گهر سرام ضمن گلایه از بانک مرکزی تصریح کرد: متاسفانه این بانک برای گمرک، برات صادر نمی‌کند.

وی تاکید کرد: امضای قراردادهای 3 تا 5 ساله پژوهشی با شرکتهای دانش‌بنیان اهمیت زیادی دارد. وی در خصوص اقداماتی که وزارت نفت می‌تواند انجام دهد تاکید کرد: این وزارت‌خانه ضمن پرداخت هزینه‌ها باید برای پیشرفت کشور یک بودجه در اختیار محققان قرار دهد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر