/
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
محمد شفیعی منفرد، مدیرعامل شرکت توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز در گفتگو با نبض نفت:

بوروکراسی و دیوان‌سالاری اداری سد محکمی برای تولیدکننده‌ها هستند

شفیعی منفرد، مدیرعامل شرکت توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز بوروکراسی و دیوان‌سالاری اداری را سد بزرگی برای تولیدکننده‌ها دانست و گفت در حال حاضر فقط پنج درصد از انرژی خود را صرف تولید می‌کنیم و بقیه صرف این سد محکم می‌شود.
کد خبر : ۳۱۱۶۶
بوروکراسی و دیوان‌سالاری اداری سد محکمی برای تولیدکننده‌ها هستند

محمد شفیعی منفرد، مدیرعامل شرکت توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: حوزه فعالیت ما در زمینه تجهیزات دوار است. ساخت انواع توربینهای گازی و بخار، همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات به صورت انحصاری در صنعت نفت، گاز و صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی از جمله خدمات مجموعه ما می‌باشد.

وی در خصوص اهمیت نقش زمان در بخش تولید تصریح کرد: مسئله‌ای که تولیدکننده و کارفرما را درگیر کرده این است که تنها پنج درصد از وقت خود را به تولید اختصاص ‌می‌دهند و زمان باقیمانده صرف مهار، کنترل و اجرای قوانین سخت موجود می‌‌شود.

شفیعی منفرد افزود: شرکت ما با صرف مدت زمان کوتاه برای اولین بار در ایران به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز در خصوص مشکلاتی که سامانه‌های دولتی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، اظهار داشت: یک ویروس به نام سامانه وارد قوانین دولتی شده است که به جای هموار کردن مسیر برای تولید کننده، با بوروکراسی و دیوان‌سالاری اداری باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده است. در اجرای سامانه گمرک نیز نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

وی در مورد عملکرد صنعت در کشور گفت: متاسفانه صنعت در طی این چهل سال عملکرد بسیار ضعیفی داشته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مغایر با نتیجه آن در این حوزه بوده است می‌باشد.

شفیعی منفرد ضمن اشاره به زمان‌بر بودن فرایند همکاری با شرکت‌های دولتی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما انعقاد قرارداد با شرکت‌های دولتی به دلیل زمان‌بر بودن و پیچیدگی آن است. در حالی که همکاری آنها با شرکت‌های خارجی بدون پیش‌پرداخت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مهندسی ساخت توربو کمپرسور البرز در خصوص خدمات ویژه مجموعه خود برای صنعت نفت اذعان کرد: صنعت نفت دارای تجهیزات و ماشین‌آلات فراوانی است و شرکت‌های مشابه ما که خدمات تعمیر، نصب و راه‌اندازی آنها را انجام می‌دهند بسیار انگشت‌شمار‌ هستند .

وی افزود: به دلیل وجود هزینه‌های بالا مجبور به انجام چندین کار به صورت همزمان در مجموعه خود هستیم در حالی که هر یک از آنها به صورت مجزا از عهده یک شرکت بر‌می‌آید.

شفیعی منفرد در خصوص توانمندی کشور در عرصه تولید داخلی تاکید کرد: کشور ما در زمینه تولید از توانایی بالایی برخوردار است اما در این خصوص نیاز به حمایت دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر