/
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
مرتضی لیلی دوست، مدیرعامل حاتم‌پوش ایرانیان در گفتگو با نبض نفت:

دولت باید از تولیدکننده‌های واقعی حمایت کند

لیلی دوست، مدیرعامل حاتم‌پوش ایرانیان با تاکید بر اینکه دولت باید از تولیدکننده‌های واقعی حمایت کند پیشنهاد داد کارگاه‌هایی که نیروی بیشتری استخدام می‌کنند از معافیت مالیاتی و بیمه برخوردار شوند.
کد خبر : ۳۱۱۶۹
دولت باید از تولیدکننده‌های واقعی حمایت کند

مرتضی لیلی دوست، مدیرعامل حاتم‌پوش ایرانیان و شرکت رنگین‌بافت دوخت مرتضی، در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و حضور در این رسانه به تشریح مسائل موجود در بخش تولید پرداخت. وی در خصوص حوزه فعالیت مجموعه خود گفت: فعالیت ما در زمینه البسه، وسایل حفاظت فردی و تبلیغاتی شامل بافندگی، رنگرزی و دوخت این منسوجات است.

وی کمبود مواد اولیه را اساسی‌ترین مشکل بخش تولید خواند و اظهار داشت: یکی از مشکلات ما کمبود مواد ‌اولیه به دلیل وارداتی بودن آن است. در این خصوص عدم ثبات قیمت‌ها نیز به سرمایه تولیدکنندگان آسیب رسانده است. در تولید مواد‌ اولیه باید به خودکفایی برسیم.

لیلی‌دوست در خصوص ضعف‌های مدیریتی در کشور تصریح کرد: متاسفانه یکی از ضعف‌های مدیریت در ایران این است که با اضافه شدن نیرو در محیط کار، میزان مالیات و هزینه بیمه نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: حمایت دولت از واحدهای تولیدی بسیار کم است. در این خصوص باید کارگاه‌هایی که نیروی بیشتری استخدام می‌کنند از معافیت مالیاتی و بیمه برخوردار شوند. دولت باید در این شرایط بحرانی ضمن جستجوی تولید‌کننده واقعی، نیازهای تولید را برای او فراهم کرده و یک نظارت اصولی در این زمینه داشته باشد.

مدیرعامل حاتم‌پوش ایرانیان و شرکت رنگین‌بافت دوخت مرتضی، در مورد لزوم استفاده از تولید ملی تاکید کرد: استفاده از تولید ایرانی باید به صورت قانون اجرا شود. وجود ضعف در هر بخش از تولید موجب افزایش قدرت واسطه‌ها خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران یکی از چند کشور نفت خیز دنیا می‌باشد اظهار داشت: کشور ما تنها به استخراج نفت اتکا کرده است. بنابراین باید آزمایشگاه‌های مجهز بیشتری در این زمینه احداث کنیم. همچنین فرآورده‌هایی که از آن استخراج می‌شود را توسعه دهیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر