/
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
محمدرضا نجفی چیمه، مدیرعامل آدرتوان نامی در گفتگو با نبض نفت:

چالش اصلی بورس ورود افراد بدون آموزش است

نجفی چیمه، مدیرعامل آدرتوان نامی مشکلات به وجود آمده در بورس و ضرر و زیان برخی افراد را طبیعی دانست و گفت اگر افراد بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی وارد این حوزه می‌شدند شاهد بروز مشکل در بورس و به وجود آمدن بازار کاذب در آن نبودیم.
کد خبر : ۳۱۳۳۳
چالش اصلی بورس ورود افراد بدون آموزش است

محمدرضا نجفی چیمه، مدیرعامل آدرتوان نامی و تولیدکننده تجهیزات اعلام و اطفای حریق با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن اشاره به اینکه موانع تولید در تمامی بخش‌های تولیدی کشور وجود دارد گفت: باید از طریق مدیریت صحیح و هدفمند مشکلات ساختاری موجود در این حوزه حل شود. راهکار فوق می‌تواند به صورت تحقیقاتی و کار‌‌‌‌ گروهی بلند ‌مدت انجام بگیرد.

وی در خصوص قوانین موجود در بخش تولید تصریح کرد: متاسفانه ساختار منظمی برای تولید وجود ندارد. قوانین موجود غیرمدون و فاقد ضمانت اجرایی می‌باشد. اگر ساختار اجرایی کشور صحیح نباشد، دشواری‌های بخش تولید نیز بیشتر می‌شود.

نجفی چیمه افزود: قوانین ما برای تولید بسیار سخت است ولی برای بازرگانان محدودیتی وجود ندارد و بدون هیچ مشکلی به سود سرمایه خود می‌رسند. تولید نیاز به سرمایه‌گذاری بلند ‌مدت دارد این در حالی است که سود بخش بازرگانی چندین برابر می‌باشد.

مدیرعامل آدرتوان نامی و تولیدکننده تجهیزات اعلام و اطفای حریق در مورد شرایط فعلی بازار بورس اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بورس ابتدا با قدرت انجام گرفت و باعث خروج سرمایه‌های راکد از نظام بانکی شد ولی متاسفانه در حال حاضر دچار مشکل شده است چون این برنامه‌ریزی به صورت کوتاه‌مدت تنظیم و هیچ‌گونه کارشناسی و مطالعه در خصوص آن صورت نگرفته بود. نجفی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش برای ورود به بورس گفت: اگر افراد بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی وارد این حوزه می‌شدند شاهد بروز مشکل در بورس و به وجود آمدن بازار کاذب در آن نبودیم.

وی یکی از دلایل ضعف دولت را عملکرد ضعیف آن نسبت به مسائل خواند و تشریح کرد: برای جلب اعتماد راهکارهای ارائه شده از سوی دولت باید قابل اجرا باشد و به آنها عمل شود. دولت کنونی به علت وجود تحریم‌ها، خارج شدن از برجام و پاندمی کرونا عملکرد مثبتی نداشته است. میزان رضایت اغلب افراد جامعه از عملکرد دولت در طی پنجاه سال اخیر۱۰ درصد می‌باشد ولی رضایت‌مندی ما از دولت ۹۰ درصد است چون از محدودیت آنها برای حل مشکلات مطلع هستیم.

نجفی چیمه پیشنهاد تامین نیروی انسانی برای ارتقاء صنعت را مطرح کرد و اظهار داشت: تامین نیروی انسانی، منابع مالی و ایجاد پروژه‌های تولیدی مناسب در پیشبرد اهداف صنعت کشور مفید است. خوشبختانه برای تامین نیروی کار، جوانان نخبه و تحصیل‌کرده زیادی داریم در حالی‌که کشورهای دیگر از این موهبت برخوردار نیستند. برای موفقیت باید از آموزش و پرورش شروع کرد. اصلاح ساختار آموزشی مساوی با رفع موانع تولید است که منجر به سود‌‌دهی بالا در حوزه تولید می‌شود.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر