/
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
فرهاد جهان‌بخش مدیرعامل شرکت پارس تن‌آرا جهان در گفتگو با نبض نفت:

بیمه و مالیات مانعی برای چرخش چرخ‌های تولید هستند

مدیرعامل شرکت پارس تن‌آرا جهان معتقد است اداره بیمه و مالیات به جای اینکه تسهیل‌کننده امر تولید در کشور باشند با نوع برخورد خود باعث می‌شوند چرخ‌های تولید متوقف شوند.
کد خبر : ۳۱۷۹۱
بیمه و مالیات مانعی برای چرخش چرخ‌های تولید هستند
فرهاد جهان‌بخش مدیرعامل شرکت پارس تن‌آرا جهان، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی ویژه با خبرنگار ما در خصوص فعالیت‌های مجموعه خود گفت: فعالیت پارس تن‌آرا در زمینه لباس کار و ایمنی مشاغل می‌باشد.

در این مجموعه ۱۲ نیروی رسمی، 400 نفر در خط تولید و ۴۰۰ نفر هم به صورت غیر‌مستقیم فعالیت دارند.

وی در خصوص تهیه مواد اولیه و مشکلات آن اظهار داشت: مهمترین مشکل ما در بخش تولید، تامین مواد اولیه است. مسائل موجود بر حسب شرایط اقتصادی جامعه متفاوت می‌باشد. مهمترین مواد مصرفی ما پارچه است که خوشبختانه شرایط تولید داخلی آن فراهم شده‌ ولی برای تهیه مواد اولیه آن به دلیل وارداتی بودن با مشکل مواجه هستیم. مسائل مطرح شده از مهمترین مشکلات شرکت‌های دولتی می‌باشد که به دلیل تحریم‌ها و افزایش نرخ دلار ایجاد شده است.

جهان‌بخش ضمن اشاره به اینکه ریالی بودن قراردادها و معاملات باعث متضرر شدن تولید‌کنندگان می‌شود تشریح کرد: بسیاری از قراردادها برای ما سودی ندارد و با وجود این که مورد قبول مدیران قرار می‌گیرد ولی به دلیل نداشتن مصوبه و اعتبار هیچ کاری انجام نمی‌دهند. تمام تعهدات ما به ریال است در حالی که تولید و خرید با دلار محاسبه می‌شود. به دلیل پاندمی کرونا برای تحویل اجناس با مشکل مواجه شدیم و در نهایت افزایش نرخ دلار باعث زیان در قراردادهای ما شد. درخواست ما از دولت این است که حداقل برای تامین مواد اولیه از بخش تولید حمایت کند.

وی افزود: در خصوص حفظ اعتبار بانک‌ها و تامین حقوق کارگران مسئولیت داریم و باید پاسخگوی نیاز کارگران باشیم چون برای تامین حقوق آنها با مشکل روبرو می‌شویم.

مدیرعامل شرکت پارس تن‌آرا جهان در خصوص افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: از سال ۹۷ که با افزایش قیمت‌ مواجه شدیم اقدام به تولید پارچه کردیم ولی بار مالی بیشتری بر ما تحمیل شد و اکثر شرکت‌ها طرح‌های ما را قبول نکردند. متاسفانه هفتاد درصد از همکاران ما از بخش تولید خارج شده‌اند و این موضوع معضل بزرگی است چون فشار تقاضا بیشتر شده و ما به لحاظ زمانی در تنگنا هستیم.

وی ضمن گلایه از سختگیری‌های ادارات دولتی تصریح کرد: اداره مالیات دفاتر ما را به رسمیت نمی‌شناسد و تمام قراردادها و درصد مالیات را طبق سنوات گذشته در نظر می‌گیرد. سازمان بیمه نیز فشار مضاعف بر تولید‌کننده وارد می‌کنند. این مشکلات باعث می‌شود که تولید‌کننده به تعهدات خود عمل نکند و تولید در ادامه مسیر دچار مشکل شود.

جهان‌بخش در خصوص اهمیت حمایت دولت از تولیدکنندگان تاکید کرد: متاسفانه مدیرانی که با این بخش در ارتباط هستند درک صحیحی از دغدغه‌ها و مشکلات ما ندارند. برای حل این مسائل هیئت دولت باید طی جلسه‌ای با تولیدکنندگان به طرح مشکلات مسلم آنها بپردازد و راهکار ارائه دهد ولی متاسفانه در این خصوص هیچ حمایتی صورت نگرفته است. نامگذاری سال به عنوان جهش تولید و حمایت از آن در حد شعار باقی مانده و هیچ‌گونه حمایتی انجام نشده است.

وی افزود: شرایط مناقصات نیز یک طرفه است و ما مجاز به اعمال هیچ شرطی نیستیم. پیگیری مالی برای مطالبات گذشته نتیجه‌بخش نبوده و متاسفانه نقدینگی زیادی وصول نشده است.

مدیرعامل شرکت پارس تن‌آرا جهان در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: عملکرد وزارت نفت نسبت به سایر ارگان‌ها بهتر است چون افراد متعهد و تحصیل‌کرده در راس کار قرار دارند. خوشبختانه با آنها تعاملات بیشتری داریم. امتیاز من به راندمان این وزارتخانه عدد ۸۰ است چون میزان درک و مساعدت آنها بالا می‌باشد و از توان مالی بسیار خوبی برخوردار هستند. این موضوع باعث همکاری بیشتر ما با آنها می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر