/
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
حسین احمدی‌زاده، موسس و رییس هیئت مدیره شرکت صنایع روشنایی جهان نور در گفتگو با نبض نفت مطرح کرد:

دولت تولیدکننده‌های واقعی را شناسایی کند

موسس و رییس هیئت مدیره شرکت صنایع روشنایی جهان نور معتقد است شناسایی تولیدکننده‌های واقعی برای دولت کار سختی نیست و باید هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهد. در حال حاضر مواد اولیه وارداتی خریداری شده توسط ما مدت‌ها در انبار های گمرک بلاتکلیف و معلق می‌ماند.
کد خبر : ۳۲۱۶۶
دولت تولیدکننده‌های واقعی را شناسایی کند
حسین احمدی‌زاده، موسس و رییس هیئت مدیره شرکت صنایع روشنایی جهان نور، در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: مجموعه جهان نور فعالیت خود را از سال 1345 آغاز کرده و تولیدکننده انواع چراغ‌های روشنایی صنعتی و ضد انفجار و همچنین پایه‌های روشنایی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور می‌باشد.

احمدی‌زاده افزود: متاسفانه به این دلیل که خرید تجهیزات روشنایی پروژه‌ها معمولاً در مقطع زمانی اتمام پروژه انجام می‌شود، اغلب با مشکل کمبود شدید نقدینگی مواجه هستند و به همین دلیل سازندگان تجهیزات روشنایی را نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کنند.

وی در خصوص رابطه مشکلات بخش تولید با عملکرد دولت تصریح کرد: عمده مشکلات بخش تولید کشور به دلیل عدم ثبات تصمیم گیری‌ها و ضعف در عملکرد دولت است چون متاسفانه هرگز به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

احمدی‌زاده افزود: تولیدکننده برای تولید به ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیاز دارد ولی متاسفانه در ایران ثبات اقتصادی وجود ندارد. در شرایط فعلی نیز قراردادها اغلب به صورت ریالی منعقد می‌شود و با پرداخت مبالغ بسیار ناچیز پیش پرداختها، عملاً تمام قراردادها منجر به زیان مالی می‌شوند.

رییس هیئت مدیره شرکت صنایع روشنایی جهان نور در خصوص بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه مورد نیاز بخش خود تاکید کرد: تمام مواد اولیه مورد نیاز ما با توجه به نرخ ارز گران می‌شوند در حالی که تامین نقدینگی و ثبات قیمت محصولات در پروژه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متاسفانه در قیمت‌ها ثبات وجود ندارد و به همین دلیل اکثر تامین‌کنندگان مواد اولیه ما، پیشنهاد مالی با اعتبار یک ساعته ارائه می کنند!!!!

وی ضمن اشاره به اینکه در کشور بیشتر دچار خود‌تحریمی هستیم تصریح کرد: سختگیری‌های سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی بر واحدهای تولیدی طاقت‌فرسا می‌باشد. دولت باید بخشی از قوانین را برای تولیدکنندگان واقعی تسهیل کند.

احمدی‌زاده افزود: مواد اولیه وارداتی خریداری شده توسط ما مدت‌ها در انبار های گمرک بلاتکلیف و معلق می‌ماند و هزینه انبار‌داری نیز بر آن تحمیل می‌شود در حالی که شناسایی تولید‌کننده واقعی برای دولت کار چندان سختی نیست.

موسس شرکت جهان نور در خصوص حل مشکلات گمرک گفت: پیشنهاد من این است که از ورود محصولات فاقد گواهینامه و پروانه استاندارد معتبر جلوگیری شود و یا میزان تعرفه گمرک بیشتری برای اقلام دارای تولید داخلی در نظر بگیرند تا به این وسیله از تولیدکننده داخلی حمایت شود.

وی افزود: در کشورهای دیگر از تولیدکنندگان حمایت می‌کنند ولی در ایران هیچ عکس‌العملی نسبت به مشکلات آنها ندارند. مسئولان ما باید دلسوز باشند و مشکلات این بخش را برطرف کنند. از محصولات با‌کیفیت داخلی حمایت و از ورود کالاهای خارجی جلوگیری شود. مواد خام مورد نیاز نیز ابتدا باید به دست تولیدکنندگان برسد و سپس در اختیار بازرگانان قرار بگیرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر