/
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
ابراهیم وحدت‌نیا، مدیرعامل شرکت کیمیا‌سازان پرداز در گفتگو با نبض نفت:

در ایران فقط شعار می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم

مدیرعامل شرکت کیمیا‌سازان پرداز ضمن انتقاد از شرایط تولید در کشور و حمایت‌هایی که از بخش خصوصی صورت نمی‌گیرد گفت متاسفانه هیچ کشوری به اندازه ایران شعار‌زده نیست و این در حالی است که به شعارهایی که سر می‎دهیم عمل نمی‌کنیم.
کد خبر : ۳۲۸۷۸
در ایران فقط شعار می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم
ابراهیم وحدت‌نیا، مدیرعامل شرکت کیمیا‌سازان پرداز با حضور در پایگاه خبری نبض نفت به برخی از چالش‌ها و مشکلات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد. بخش‌هایی از این گفتگو تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

این مجموعه در سال ۹۱ تاسیس شده است. خدمات ما در زمینه تولید شیرهای صنعتی می‌باشد. هدف از تاسیس این شرکت تولید شیرآلات برای صنایع نفت، گاز و مواد پتروشیمی است. تولیدات ما مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند.

شرکت ما پنج رسالت اصلی را سرلوحه خود قرار داده است. فعالیت اصلی شامل تولید شیرآلات برای صنایع نفت و گاز و نیروگاهی می‌باشد. رسالت دوم ما تعمیر شیرآلات مورد نیاز است. سومین مورد در خصوص بهبود شیرآلات می‌باشد. موضوع چهارم ساخت مواد یدکی شیرآلات است، همچنین برای قطعات غیر قابل تعمیر جایگزین مناسب در نظر گرفته‌ایم. آخرین رسالت ما آموزش است که در مبحث تولید بسیار مهم می‌باشد.

در بحث مشکلات با دو چالش کلی و جزئی مواجه هستیم‌. در خصوص چالش کلی در حوزه تولید شعار فراوان است ولی از حیطه عمل خارج می‌باشد. شعارها مبتنی بر حمایت از تولید و پیشرفت صنایع تولیدی است اما هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. شاید بتوان گفت در بخش خصوصی شعار نمی‌دهیم و بیشتر عمل می‌کنیم. چین و ترکیه در این خصوص عملکرد موفقی داشته‌اند. متاسفانه هیچ کشوری به اندازه ایران شعار‌زده و بدون عمل نیست.

چالش دیگر ما در بحث تولید کیفیت‌گرایی است. متاسفانه در تولیدات ما بیشتر قیمت‌گرایی وجود دارد. بنابراین بدون در نظر گرفتن کیفیت، توجه ما معطوف به قیمت پایین می‌باشد. متاسفانه در مناقصات نیز کارهایی پذیرفته می‌شوند که کمترین هزینه را داشته باشند و پیمانکار کیفیت را فدای قیمت می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات ما عدم اعتماد کارفرمایان به صنعت داخلی است. به این معنا که تاکید اکثر آنها بر خرید خارجی می‌باشد. این موضوع در زندگی عادی مردم نیز دیده می‌شود. برای حمایت از خرید تولیدات داخلی باید یک فرهنگ‌سازی وسیع صورت بگیرد. کالای ایرانی از کیفیت بهتر و قیمت مناسبتری برخوردار است ولی متاسفانه تمایلی به خرید محصولات داخلی وجود ندارد و همیشه بر خلاف شعارها عمل می‌کنند.

عدم ثبات قیمت‌ها در بازار و مواد اولیه نیز ما را دچار مشکل کرده است. همچنین در خصوص تحویل کالا متضرر می‌شویم و تاخیر در دریافت پول برای ما مشکل مالی ایجاد کرده است.

رقابت نابرابر در فضای تولید برای ما مشکلات بسیاری به وجود آورده است. واسطه‌ها به راحتی واردات و فروش انجام می‌دهند ولی برای تولیدکنندگان قوانین بسیار دشواری وضع کرده‌اند. در واقع تمامی قوانین کشور به نفع واسطه‌ها است.

باید از صنایع کوچک تولیدی حمایت منطقی و بیشتری انجام شود. در صنعت شیرسازی با تعدد تولیدکننده مواجه هستیم ولی در ریخته‌گری شیر‌آلات هنوز قوی نیستیم.

در واقع کارشناسان ما مسیر صحیح را انتخاب کرده‌اند ولی چون بر خلاف آن حرکت می‌کنند عملکرد خوبی ندارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر