/
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی:

نیازمند تحولی در حوزه مصرف بهینه گازطبیعی در بخش خانگی هستیم

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان این مطلب که مصرف گاز طبیعی استان در روزهای سرد به صورت غیرطبیعی افزایش پیدا می‌کند، گفت: برای تغییر این رفتار، نیازمند تحول اساسی در حوزه مصرف صحیح و درست گاز طبیعی در بخش خانگی هستیم.
کد خبر : ۳۴۳۴۳
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری با اعلام این مطلب، افزود: مصرف گازطبیعی استان در هفته‌های گذشته به میانگین 60 میلیون مترمکعب در روز رسیده که این رقم به تنهایی بیشتر از مصرف بسیاری از کشورهای جهان است.

وی با بیان این مطلب که مصرف بالای گازطبیعی در بخش خانگی، گازرسانی به دیگر بخش‌های مصرفی همانند نیروگاه‌ها و صنایع تولیدی را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: شرکت ملی گاز در راستای اجرای سیاست‌های تشویقی مشترکین بخش خانگی، از ابتدای دی ماه امسال گازبهای مشترکین کم‌مصرف استان تا سقف ماهانه 200 مترمکعب در زمستان را رایگان کرده که این مهم، فرصت بسیار خوبی برای تغییر رفتار مصرفی شهروندان پرمصرف و مهم تر از این کمک به اقتصاد خانواده است.

افتخاری ادامه داد: همچنین مشترکینی که مصرف گاز آنان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال های ۹۶ و ۹۷ به میزان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، مشمول تخفیف ۱۵درصدی در پرداخت هزینه گازبها به‌عنوان پاداش صرفه جویی خواهند شد. البته مشترکین پرمصرف هم که 15 درصد نسبت به ماه‌های مشابه سال های 96 و 97 بیشتر مصرف کنند 15 درصد جریمه می شوند.

وی گفت: در حال حاضر طرح اصلاح و بهینه‌سازی رایگان موتورخانه واحدهای تجاری و مسکونی هم در حال اجرا است و مشترکین دارای موتورخانه می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به آدرس WWW.NIGC.IR از خدمات و مزایایی این طرح استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: صرفه‌جویی در بخش خانگی با استفاده از راهکارهای بسیار ساده همانند استفاده از لباس گرم زمستانی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بلا‌استفاده، بستن کانال های کولر و نصب درزگیر در محل درب ورودی و پنجرها ممکن است.

افتخاری افزود: درحال حاضر، 97 درصد جمعیت استان در بخش شهری و روستایی از سوخت پاک گاز طبیعی استفاده می کند که این مهم اهمیت توجه به موضوع فرهنگ سازی مصرف صحیح و درست این نعمت الهی را چند برابر می کند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی با شماره تلفن 1894 آمادگی دارد تا نسبت به مشاوره و راهنمایی شهروندان در زمینه راهکارهای مدیریت مصرف بهینه و صحیح گاز طبیعی اقدام کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر