/
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛

مشتركين گاز طبيعي با بهینه مصرف کردن گاز، از تخفيفات ويژه‌اي بهره مند مي‌شوند

مشتركين شركت گاز استان كردستان با رعايت دماي رفاه (18 الي 21) و صرفه جويي در گاز طبيعي از تخفيفات ويژه‌اي بهر مند مي‌شوند.
کد خبر : ۳۴۳۴۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گري، مدیرعامل شركت گاز استان كردستان، با اعلام این خبر، طرح رايگان شدن مصرف گاز طبيعي را اين گونه تشريح كرد: براساس مصوبه که به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ابلاغ شده، آمده است: این حکم شامل گازبها و کلیه هزینه های مرتبط با آن (مالیات، عوارض، ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) است و صرفاً سکونتگاه های دایمی در حال بهره برداری شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه های عشایری را در بر مي گيرد.

وي افزود: در مصوبه ابلاغی صادره از سوی معاون اول رییس جمهوری، از وزارت نفت خواسته شده تا ضمن اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف که به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود، مشارکت در طرح‌های بهینه سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه ها و جایگزینی بخاری های فرسوده را نيز در دستور کار قرار دهد.

فعله گري خاطر نشان كرد: برای كليه واحدهاي مسكوني كه مصرف ماهانه آن ها در ماه هاي سرد سال (دي ، بهمن ، اسفند و نيمه اول فروردين ) كمتر از 200 متر مكعب باشد ، قبوض رايگان صادر مي شود.

مديرعامل شركت گاز استان كردستان در مورد ساير مشتركين كه در محدوده رايگان شدن قبوض گاز نيستند، بيان داشت: براي واحدهاي مسكوني كه در محدوده قبوض رايگان نيستند نيز چنانچه مصرف خود را نسبت به ميانگين مصارف ماه هاي مشابه در سال هاي 96 و 97 بيش از 10 درصد كاهش دهند، گاز بهاي آن ها با 15 درصد تخفيف محاسبه خواهد شد .

فعله گري در پايان سخنان خود گفت: اولين قبض رايگان در نيمه دوم بهمن ماه در اختيار مشتركين قرار مي گيرد و با توجه به فرصت باقيمانده، اگر مشتركين در مصرف گاز طبيعي صرفه جويي کنند، مي توانند در محدوده اين طرح قرار گيرند.

لازم به ذكر است، حدود 10 درصد از دهك هاي پايين مصرف شامل اين طرح مي‌شوند و پيش بيني مي‌شود حدود 40 هزار مشترك در استان كردستان را در بر گيرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر