/
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

بهره برداری و کلنگ زنی از 7 پروژه گازرسانی شهرستان خاتم در استان یزد

همزمان با هشتمین روز از ایام ا... دهه مبارک فجر 7 پروژه گازرسانی شهرستان خاتم در استان یزد کلنگ زنی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر : ۳۵۲۴۲
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در توضیح این خبر، گفت: در مراسم هایی که با حضور استاندار یزد برگزار شد، مجموعاً 7 پروژه گازرسانی در شهرستان خاتم با اجرای 62 کیلومتر شبکه، نصب 116 عدد انشعاب و اعتباری معادل 126 میلیارد ریال کلنگ زنی و یا مورد بهره برداری قرار گرفت و بر همین اساس، درصد بهره مندی این شهرستان از گاز طبیعی به عدد قابل توجه 8/99 درصد رسید.

وی ادامه داد: از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شرق و جنوب هرات، با اجرای 43 کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن می‌توان از این پروژه به عنوان یکی از پروژه هایی نام برد که قابلیت نصب 30 عدد انشعاب صنعتی را فراهم خواهد ساخت و علاوه بر بهره مندی صنایع موجود از این سوخت پاک و ارزان، بارقه های امیدی نیز برای صاحبین صنایع و سرمایه گذاران جدید باز خواهد کرد و قطعاً رونق تولید، اشتغال زایی و پیشرفت منطقه را در پی خواهد داشت.

وی افتتاح پروژه گازرسانی مجتمع کشاورزی شهید رحیمی هرات را دیگر اقدام شرکت گاز در راستای گازرسانی به صنایع عنوان کرد که تحقق این امر با اجرای 3 هزار و 200 متر شبکه توزیع پلی اتیلن و 6 هزار و 700 متر خط تغذیه فولادی و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت میسر شده است.

میدانشاهی در پایان، اظهار داشت: بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستای قاسم آباد مروست در راستای گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با اجرای 6 هزار و 400 متر شبکه توزیع پلی اتیلن و قابلیت نصب 33 عدد انشعاب نیز ازجمله مواردی است که موجب بهره مندی مردم این منطقه از حلاوت و شیرینی این نعمت خدادادی می شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر