/
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

واردات نفت چین از ایران در ماه مارس به صفر رسید

داده های روز سه شنبه نشان می دهد واردات نفت چین از ایران در ماه مارس به طور کلی صفر بوده درحالی که در سال گذشته در همین موقع حتی با وجود تحریم های ایالات متحده 255802 تن نفت وارد کرده بود. همزمان واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در ماه مارس نسبت به یک سال گذشته 8.8 درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۳۶۶۶۰
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، تقاضای بالا و نیز مسدود شدن یکی از بنادر و تاخیر کشتی عامل این افزایش واردات از عربستان بوده است.

بر اساس گزارش رویترز درحالی که واردات نفت چین از امارات متحده عربی باز هم افزایش یافته است واردات نفت چین از ایران اندکی کاهش داشت.

داده های اداره گمرک چین نشان می دهد که واردات نفت چین از عربستان سعودی به روزی 1.85 میلیون بشکه رسید.

سال گذشته چین روزانه 1.7 میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کرد اما در ماه فوریه واردات نفت این کشور از سعودی‌ها روزانه به 1.94 میلیون بشکه رسیده بود.

به این ترتیب مقام اولی سعودی ها در صادرات نفت به چین برای هفتمین ماه متوالی حفظ شد.

در ماه های ژانویه و فوریه بندر شانگدانگ که هاب پالایشی در چین است به مدت چند هفته مسدود بود و واردات نفت با اختلال همراه شد.

واردات نفت چین از روسیه هم با افزایش 6 درصدی به 1.75 میلیون بشکه در روز رسید درحالی که نسبت به ماه فوریه که روزانه 1.91 میلیون بشکه نفت وارد می شد شاهد کاهش واردات هستیم.

موسسه رفینیت انتظار دارد که در ماه آوریل واردات نفت از عربستان کاهش یابد. از طرفی نفت آفریقا هم از نظر قیمتی رقابتی شده است و بنابراین در ماه مارس واردات چین از آنگولا به 074 میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که یک ماه پیش از آن 0.73 میلیون بشکه واردات داشت.

واردات روزانه چین از کویت به 0.6 میلیون بشکه از امارات به 0.71 میلیون بشکه و از عمان هم 0.86 میلیون بشکه است.

رویترز گزارش داده است که چین به صورت غیر مستقیم از ایران نفت وارد می کند و این واردات در ماه های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و بنابراین واردات چین از عمان، امارات و مالزی را تحت تاثیر قرار داده است.

اما داده های روز سه شنبه نشان می دهد واردات نفت چین از ایران در ماه مارس به طور کلی صفر بوده درحالی که در سال گذشته در همین موقع حتی با وجود تحریم های ایالات متحده 255802 تن نفت وارد کرده بود.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر